בעולם

רוסיה חושפת: הסיבה האמיתית להתרסקות החללית על הירח

סוכנות החלל הרוסית פרסמה לאחרונה את הסיבה להתרסקותה של החללית "לונה 25", שהקשר עמה אבד לאחר שביצעה תמרון
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
על פי הפרסומים שמסרו גורמים ברוסיה נמסר כי הסיבה להתרסקות החללית הם מנועיה. לפי הדיווח מנועי החללית היו מתוכנתים לפעול למשך 84 שניות בזמן תמרון אבל הם פעלו 127 שניות, מה שגרם להתרסקות. 
בזמן שהעולם חוגג את  חוגגים את הנחיתה המוצלחת של החללית צ'נדריאן 3, ההודית על אדמת הירח ברוסיה מתבצע חקר סביב נסיבות התרסקותה של החללית הרוסית "לונה 25" שהייתה צפויה לנחות בקוטב הדרומי של הירח אבל לאחר שיצאה לתמרון הקשר עם החללית אבד.  בסופו של יום גברה הודו על רוסיה והפכה למדינה הראשונה בעולם שמצליחה להנחית בהצלחה חללית בקוטב הדרומי של הירח, אזור שמעולם לא נחקר.
בסוכנות החלל הרוסית פורסם כי מנוע הדחף של החללית פעל לאורך 127 שניות, במקום 84 שניות כמתוכנן במהלך תמרון ביום שבת, דבר שגרם להתרסקות החללית על אדמת הירח. ברוסיה הודיעו כי ועדה ממשלתית תחקור את נסיבות ההתרסקות.
סוכנות החלל הרוסית ייחסה את כישלון המשימה בהיעדר חקר החלל בקרב רוסיה וחוסר המומחיות של רוסיה בכל הקשור לחקר החלל. בכירים בסוכנות מאשרים את הידיעה ומקשרים אותה לעובדה שמשימת החלל האחרונה של רוסיה "לונה 24" התרחשה בשנות ה- 70 לכן קרוב ל- 50 שנים רוסיה לא ביצעה שיגור כלים לחלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה