בעולם

89 הרוגים ומאות נעדרים: זו עלות נזק השריפות בהוואי

מניין ההרוגים בשריפות בהוואי עלה ל-89, מאות אנשים עדיין נעדרים ורבים ששרדו נותרו ללא דבר. לפי חברות שונות הנזק כבר עומד על יותר ממיליארד דולר והוא צפוי רק לעלות
מערכת ice | 
שריפה (צילום shutterstock)
כבר כמה ימים ששריפות ענק משתוללות ברחבי האי מאווי שבהוואי וגורמות לנזק חמור ולאובדן חיים. לפי הדיווחים מהאי כ-89 אנשים איבדו את חייהם בשריפות, אלפים פונו מבתיהם ההורסים וישנם מאות תושבים נעדרים. התושבים שניצלו נמצאים במרכזים שהוקמו כדי לסייע להם. רבים מהם נותרו חסרי כל.
חברת המחקר קורלוג'יק טוענת כי הנזק לאלפי הבתים שנשרפו עומד על כ-1.3 מיליארד דולר. מנגד, חברת AccuWeather טוענת שהנזק הכלכלי הכללי (שכולל נזקים לבתים פרטיים ועסקים מבוטחים ולא מבוטחים) צפוי לעמוד על עד כ-10 מיליארד דולר. מרבית הנזק נגרם בעיר להאינה שבה מתגוררים כ-10 אלף תושבים, והיא נחשבת למרכז תיירותי וכלכלי.
לפי הרשויות המקומיות השיקום ייערך שנים רבות והנזק שנגרם רב היות שרבים מן הבתים היו עשויים מעץ או לכל הפחות כללו גימורי עץ. לפי כלכליסט, האירועים בהוואי כבר נחשבים לאסון כבד. בין האסונות הקודמים שפקדו את האיים היה אסון הצונאמי בשנת 1946. כמו כן, אסון זה הוא אסון השריפה הכבד ביותר שנרשם מאז השריפה בקליפורניה בשנת 2018.
לאור המצב, ארוסתו של המיליארדר ג'ף בזוס, לורן סנצ'ז, התייחסה למאורעות והבטיחה שהיא ובזוס יתרמו 100 מיליון דולר למאמצי השיקום של מאווי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה