בעולם

פירות השלום: הסכם נוסף בין ישראל ומרוקו

בטקס ברבאט, הארכיונים הלאומים של מרוקו וישראל חתמו על הסכם הבנות; מטרת ההסכם לפתח ולעשות שימוש אפקטיבי באוספים הארכיוניים בעלי האופי והערך ההיסטורי, התרבותי והמורשת אשר מצויים בשני הארכיונים
מערכת ice | 
חתימת ההסכם (צילום שגרירות ישראל במרוקו)
גנזת המדינה, רותי אברמוביץ, ומנהל הארכיון של מרוקו, ד"ר ג'אמע ביידה, חתמו אתמול (ד') ברבאט על הסכם הבנות (MoU) בין הארכיונים. זהו המשך להסכם שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מאוגוסט 2021 בתחומי תרבות, ספורט ונוער, וחלק מפירות הסכם השלום בין ישראל למרוקו שהביאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך מרוקו מוחמד השישי בשנת 2020.
מטרת ההסכם לפתח ולעשות שימוש אפקטיבי באוספים הארכיוניים בעלי האופי והערך ההיסטורי, התרבותי והמורשת אשר מצויים בשני הארכיונים. זאת ייעשה באמצעות שיתוף בידע מקצועי, שיטות עבודה, מחקרים ארכיוניים ותחומי עניין נוספים.
גנזת המדינה רותי אברמוביץ: "אירוע החתימה על הסכם ההבנות ברבאט היה מרגש במיוחד, תוכנן בקפידה על ידי ד"ר ביידה, והמחיש את עצמתו של השלום בין שתי המדינות ושני העמים. ההסכם עם הארכיון של מרוקו מרחיב את יחסי העבודה הבינלאומיים של ארכיון המדינה, שממשיך לשאוף להיות מתווה הדיסציפלינה הארכיונית של ישראל".
במסגרת הסכם זה ישותף בין הארכיונים מידע אודות ניהול רשומות, שימור, שיקום וחיזוק המורשת הארכיונית; זיהוי ותיאור מסמכים בעלי אינטרס משותף והכשרה בתחומי מומחיות הידע; כתיבת פרסומים משותפים ועוד. בטקס החתימה השתתפו גם שגריר ישראל במרוקו דוד גוברין, סגן השגריר איל דוד ונשיא הקהילה היהודית בראבט דוד טולדנו. לארכיון המדינה הסכמים דומים עם מדינות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה