בעולם

ראש עיריית ניו־יורק לניצולת שואה: "תכבדי אותי כפי שמגיע לי"

לפני יותר משבועיים ראש עיריית ניו־יורק נקלע לוויכוח ויראלי עם ניצולת שואה בת 84. מאז נדמה שהוא לא ממש מוכן לשחרר ובסופ"ש הוא התייחס בעקיפין לוויכוח עימה ואפילו הכריז על עצמו כסמל של גבריות אפרו-אמריקנית
מערכת ice | 
קשיש (צילום pixabay)
נדמה שראש עיריית ניו־יורק לא ממש יודע לקרוא את החדר. ראש העיר אריק אדמס עורר לא מעט סערה לפני יותר משבועיים לאחר שהוא נקלע למריבה פומבית עם מי שהתבררה כניצולת שואה בת 84 ופעילה לטובת דיור הוגן בתפוח הגדול. 
בדיון פתוח לציבור בנושא דיור ג'יני דובנאו קמה ממקומה והאשימה את אדמס שהוא אחראי לכך שאישרו לאחרונה בעיר להעלות את שכר הדירה במחיר של עד 6%. אדמס, שלא היה מודע לרקע של דובנאו (ניצולת שואה שברחה מהנאצים לארה"ב), לא עצר מעצמו וטען: "קודם כל, אם את הולכת לשאול שאלה אל תצביעי עליי ואל תתנהגי אליי בחוסר כבוד. אני ראש העיר הזו ותכבדי אותי כפי שמגיע לי". 
המצב אף החריף לאחר שהשווה אותה לאישה שבבעלותה מטע. נזכיר כי מדובר כאן בהתייחסות לעיקרון רגיש במיוחד בהיסטוריה של הקהילה האפרו-אמריקנית בארה"ב, בו לקהילה הלבנה היו מטעי חקלאות שונים בהם עבדו עבדים אפרו-אמריקנים בתנאים מחפירים ולאחר שנרכשו על ידי סוחרים בבני אדם.
כעת, יותר משבועיים לאחר שהדברים הללו גרמו לסערה מתברר כי אדמס לא ממש מוכן לשחרר מהאירוע. לאחר שלא התנצל, אדמס נאם בסוף השבוע במקום אחר בעיר ושם התייחס בעקיפין לאירוע עם דובנאו. אדמס סיפר סיפור על אמו ועל כך שהיו מפטרים אותה אם היא הייתה מדברת שלא כבוד למעסיקים לה. הוא סיפר שאמרה לו: "אל תאפשר לאף אחד לזלזל בך".
באותה נשימה ראש העיר אדמס טרח להודיע לנוכחים כי הוא הסמל של גבריות אפרו-אמריקנית בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה