בעולם

אחרי המרד: מפקד קבוצת וגנר בהודעה דרמטית

מפקד קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין פרסם הודעה ראשונה מאז ניסיון ההפיכה לפני יומיים, בו הכריז כי הארגון יפורק ב-1 ליולי
מערכת ice | 
יבגני פרגוזין (צילום צילום מסך מטוויטר)
מפקד קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין פרסם היום (שני) הודעה ראשונה מאז ניסיון ההפיכה לפני יומיים, בו הכריז כי הארגון יפורק ב-1 ליולי. "הקבוצה תפסיק להתקיים ב-1 ביולי", עדכן פריגוז'ין. "לא תקפנו אף אחד, אלא הותקפנו במטוסים וטילים ונאלצנו להגיב". הוא הוסיף: "אנחנו הראנו איך תחילת המלחמה באוקראינה הייתה אמורה להיראות". 
"מטרת הצעידה למוסקווה הייתה לדרוש דין וחשבון ממי שעשו טעויות בניהול המבצע באוקראינה", אמר פריגוז'ין. "קבוצת וגנר היא היחידה המנוסה והמאומנת ביותר ברוסיה, ואולי בעולם כולו. נשיא בלארוס לוקשנקו הגיש את ידו והציע למצוא פתרונות".

בהתייחסות לניסיון ההפיכה, אמר פריגוז'ין, "בלמנו את כל היחידות הצבאיות שהיו בדרכנו", תיאר. "בתוך 24 שעות עברנו את אותו המרחק שלקח לכוחות הרוסיים כדי להגיע לקייב". לדבריו, אם המלחמה באוקראינה על ידי יחידה מאומנת ברמה של קבוצת וגנר - הוא היה נמשך יום אחד בלבד.
מוקדם יותר היום דווח כי למרות הבנות לכאורה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פריגוז'ין נמצא תחת חקירה של שירות הבטיחון הרוסי בגין הובלת מרד מזוין. על פי דיווחים, פוטין הסכים לא לשפוט את פריגוז'ין ואנשיו על המרד בתמורה לכך שיחזרו לבסיסים ופריגוז'ין יעזוב לבלארוס. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה