בעולם

הצוללת האבודה בשעותיה האחרונות: צוותי החיפוש במרוץ נגד הזמן

צוותי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחרי צוללת טיטאן וחמשת אנשי הצוות. על פי ההערכות, לכל המאוחר היום בצהריים תיגמר האפשרות לחמצן בכלי השיט
מערכת ice | 
צוללת טיטאן (צילום OceanGate Expeditions/Handout via REUTERS)
אפילו אלו שהביעו אופטימיות הזהירו כי הדרך ארוכה לחילוץ: מאיתור מיקומו של כלי השיט, דרך הגעה אליו עם ציוד חילוץ ועד העלאתו אל פני השטח - בהנחה שהוא עדיין שלם.
מפקד הצוללת הגרעינית לשעבר של חיל הים האמריקני, דיוויד מרקט, הזהיר כי הקולות שנשמעו בשעות האחרונות, אשר שידרו תקווה עבור רבים שניתן למצוא את הצוללת הנעדרת של משלחת טיטאניק, אולי לא הגיעו ממנה. הוא אמר ל-BBC כי זה "יכול להיות רק צלילים טבעיים", וכי סיכויי ההישרדות נמוכים.
המרוץ למציאת הצוללת, שנעלמה בדרכה לאתר את ההריסות של ספינת הטיטאניק, הגיע לנקודה שכמעט ואבד הסיכוי לאיתורה. הבוקר (חמישי) נספרות השעות האחרונות של חמצן שייתכן שנותר בחלל כלי השיט הזעיר.
כוחות ההצלה הכוללים כלי טיס ושיט, מסיירים בשעות אלו בתקווה שצלילים מתחת למים שגילו אתמול ושלשום, עשויים לסייע במציאת הצוללת. ההערכות הן שהייתה לצוות אספקת חמצן לארבעה ימים בלבד (בין 70 ל-96 שעות) כאשר יכולת השרידות של כלי השיט היא לכל המאוחר 14:00 (שעון ישראל).
צוללת הטיטאן נעלמה ביום ראשון עם חמישה אנשים על הסיפון לאחר שאיבדה את הקשר עם כלי השיט פחות משעתיים לתוך הצלילה. הטיטאן אינו מסוגל לצאת ולחזור לנמל כפי שצוללת יכולה ובמקום זאת מסתמך על כלי שיט עילי כדי לשאת אותו למקום הצלילה וממנו.
הצוללת מסתמכת על ספינת השטח גם בניווט, שכן GPS לא עובד ב-13,000 רגל מתחת לפני הים. כלי השיט העילי שולח מסרים וטקסטים לאנשים בצוללת, אשר משתמשים בבקר וידאו כדי לנווט לפי ההוראות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה