בעולם

מאסק תקף את סורוס וטוויטר הופצץ באנטישמיות

ההתפרצות של מאסק כלפי סורוס, ניצול שואה בן 92, הגיעה זמן קצר לאחר ההודעה שקרן הגידור של סורוס מכרה את כל אחזקותיה בטסלה, שבראשה מאסק עומד - כ-132 אלף מניות
מערכת ice | 
ג'ורג' סורוס (צילום Sebastian Derungs / swiss-image for World Economic Forum)
הביטוי "היהודים" (The Jews) קפץ ביום שלישי ברשימת הנושאים הטרנדיים בטוויטר בעקבות ציוץ אנטישמי של לא אחר מאשר הבעלים והמנכ"ל של הרשת החברתית, אילון מאסק.
מאסק צייץ בטוויטר שהמיליארדר ג'ורג' סורוס מזכיר לו את מגנטו, הנבל מסדרת הקומיקס אקס-מן, וטען בלי לספק הסבר שניצול השואה ההונגרי-אמריקני "שונא את האנושות". ההתפרצות של מאסק כלפי סורוס בן ה-92 הגיעה זמן קצר לאחר ההודעה שקרן הגידור של סורוס מכרה את כל אחזקותיה בטסלה, שבראשה מאסק עומד - כ-132 אלף מניות. פנייה לטוויטר לתגובה הניבה את התשובה האוטומטית של החברה לעיתונאים - אימוג'י קקי מחייך.
סורוס היהודי נחשב לדגל אדום בעיני ארגוני ימין ברחבי העולם והוא מככב בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות. הוא הואשם בעבר בהיותו נאצי (טענה שהופרכה בתחקיר של רויטרס ב-2020), ולפי תיאוריות קונספירציה אחרות הוא ניסה להציף את בודפשט בפליטים ולהתחיל במלחמת אזרחים בארה"ב.
מגנטו, הדמות שאליה השווה אותו מאסק, מבוסס על ניצול שואה יהודי. דמותו של מגנטו בקומיקס נעה בין נבל-על ואויב מר של האקס-מן לאנטי-גיבור ואפילו גיבור לאחר שכפר על חטאיו. מגנטו, הידוע גם בשם אריק מגנוס לנשר, הוא מוטנט בעל יכולות על טבעיות לשלוט בשדה המגנטי של סביבתו. הוא מאמין שהוא פועל למען אוטופיה וצדק מתוך דאגה לגזע המוטנטי. הציוץ של מאסק הביא מייד למבול של תיאוריות קונספירציה אנטישמיות בטוויטר.
זו לא הפעם הראשונה שנטען שיש קשר בין מאסק לעלייה באנטישמיות בטוויטר. דו"ח של מכון המחקר הבינלאומי ISD שפורסם במרץ חשף כי המספר השבועי הממוצע של ציוצים אנטישמיים ברשת החברתית זינק ב-105% מאז שהמיליארדר רכש את הפלטפורמה והבטיח להפוך אותה ל"זירה של חופש ביטוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה