בעולם

הוליווד שובתת: מה הנזק לתעשיית הסרטים והטלוויזיה?

כ-16 שנה לאחר השביתה שהסעירה את הוליווד, התסריטאים חוזרים לשבות כאות מחאה על תנאי השכר שלהם ובעיקר על כך שהבינה המלאכותית עלולה לתפוס את מקומם המקצועי
מערכת ice | 
מחאה (צילום shutterstock)
אלו המעורים בתחום כנראה זוכרים היטב את השביתה האחרונה של גידלת התסריטאים בהוליווד בסוף שנת 2007. למשך כארבעה חודשים כמעט כל הוליווד, שעוד לא חלמה בכלל על קונספט כמו סטרימינג, הייתה משותקת בעת שהתסריטאים דרשו תנאי עבודה ושכר הגונים יותר.
כעת נדמה שהעידן הקצרצר הזה חוזר, אם כי היקפו עדיין לא ברור. על פי דיווחים מעבר לים גידלת התסריטאים הודיעה היום על שביתה בקרב כל 11 אלף חבריה. הטענות של הגילדה חדשות וזרות ביחס לטענות הבסיסיות שעלו לפני 16 שנה. הפעם התסריטאים חוששים לעתידם המקצועי עקב עלייתם של שירותי הבינה המלאכותית השונים. לצד זאת הם טוענים כי האולפנים מעדיפים כיום את הפרילנסרים ובכך הם זונחים את צוותי הכתיבה המקצועיים ומפנים אליהם גב.
השביתה כאמור יוצאת לפועל היום, אך לא ברור עדיין מה היקף החומרה שלה. בעת זו מסתמן כי השביתה עתידה לפגוע בהמשך הפעילות של הפקות ברחבי הוליווד, אם כי לא אלו שעלולות לפגוע בתוכן מתוסרט. מנגד, השביתה כן יכולה לפגוע בהפקות חיות, כמו זו של סטרדיי נייט לייב. חברות הסטרימינג למיניהן כנראה יכולות לספוג מעט את הפגיעה בהתקדמות ההפקות היות שלהן מאגרים לא קטנים של תכנים שמחכים בתור - ערוכים ומוכנים. עוד לא מתוכננות הפגנות לצד השביתה.
לצד זאת, אלו שכן עלולים להיפגע מהשביתה הם העובדים בהפקות שיתעכבו, בהם אנשי תאורה, צלמים, נהגים, עורכים והרשימה רק מתארכת. נזכיר כי השביתה הקודמת בשנת 2007 הביאה להפסד של 2 מיליארד דולר לתעשייה הנוצצת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה