בעולם

דו"ח הכחשת השואה: פייסבוק וטוויטר עם "אכיפה רופסת"

הליגה נגד השמצה מגלה כי הרשתות החברתיות אינן מטפלות כראוי בתכני שנאה נגד יהודים והכחשת שואה ברשת. פייסבוק מדורגת C מינוס, טוויטר D מינוס

מערכת ice |  1
רשתות חברתיות (צילום Istock)
הרשתות החברתיות ופלטפורמות הגיימינג נכשלות במאבק בהתפשטות תכני הכחשת שואה ברשת, כך על פי דוח חדש של הליגה נגד השמצה.
דוח הכחשת השואה של הליגה נגד השמצה מדרג עשר חברות מדיה חברתית ומשחקים על מאמציהן לאכוף חוקים, להגיב ולהסיר ביעילות הודעות, תוכן וממים המכחישים את השואה או משתמשים בתיאוריות קונספירציה לגביה, בכדי להפיץ אמונות אנטישמיות.
אף פלטפורמה שנבדקה לא קיבלה ציון גבוה יותר מ-"C+" במאמציה למתן ולהסיר תוכן הכחשה. Twitch ו-YouTube היו הפלטפורמות עם הדירוג הגבוה ביותר, וזכו ל-C פלוס. פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק, Discord, Riot Games ו-Reddit זכו כל אחת ב-C מינוס. 
טוויטר ו-Activision Blizzard קיבלו D-מינוס, ו-Epic Games במקום האחרון עם "F".

"חברות טכנולוגיה טוענות שהן מטפלות בשנאה בפלטפורמות שלהן, אך כשזה מגיע להכחשת שואה, מוכח שהן לא עושות זאת", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "התוצאה היא שמכחישי שואה מנצלים את האכיפה הרופסת הזו בכדי להפיץ את הרעיונות האנטישמיים המזיקים שלהם ולצבור תמיכה בדעותיהם מלאות השנאה".
למחצית מהחברות שנבדקו יש מדיניות מפורשת האוסרת הפצת תוכן של הכחשת שואה, ולכולן יש מדיניות האוסרת על דברי שטנה כלליים. אבל במעקב אחר הדו"ח שלו לשנת 2021, מֶרְכָּז הליגה נגד השמצה לטכנולוגיה וחברה מצא שרוב הפלטפורמות אינן פועלות כאשר תוכן מסומן או מדווח על ידי משתמשים רגילים.
הדו"ח התבסס על חקירה מעמיקה של היענות של עשר פלטפורמות חברתיות לנושא ודירג כל אחת על סמך שורה של קריטריונים, כולל: עד כמה מקיפה מדיניות הפלטפורמה בטיפול בהכחשת השואה, כיצד תוכן כזה מופיע, ועד כמה תגובתית כל אחת מהן היתה בהתמודדות עם תוכן ברגע שהוא סומן על ידי משתמשים רגילים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לאחרונה
    איתי1 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיווחתי לפייסבוק על ערבי שמפרסם באופן שיטתי באתרים ישראלים, כמות מסיבית של תמונות שמתארות רצח של יהודים בשואה, דיווחתי על כל התמונות לפייסבוק והתשובות שקיבלתי מפייסבוק, שהם מסרבים להוריד את התמונות, מכיוון שהן לא מפירות את כללי הקהילה, הגשתי עירעור והעירעור שלי נדחה.
    סגור