בעולם

נעצר החשוד מאחורי ההדלפות בפנטגון

ג'ק טשיירה, חבר בן 21 באגף המודיעין של המשמר הלאומי של מסצ'וסטס, שיתף את המסמכים בפלטפורמת המסרים המידיים Discord
מערכת ice | 
גק טשיירה
ג'ק טשיירה, צעיר בן 21 ממסצ'וסטס, נעצר היום (חמישי) בחשד כי הוא עומד מאחורי דליפת הענק של מסמכים חשאיים מהפנטגון. על פי דיווחים, טשיירה, חבר באגף המודיעין של המשמר הלאומי של מסצ'וסטס, שיתף את המסמכים עם קבוצה של מכרים שלו שחיפשו חברה במהלך מגפת הקורונה, בפלטפורמת המסרים המיידיים Discord. הקבוצה כללה כ-24 גברים שחלקו את חיבתם "לאקדחים, ציוד צבאי ואלוהים". גורמים רשמיים אמרו כי הם עוקבים אחריו וכי ייעצר בקרוב. 

הוושינגטון פוסט אף פרסם סרטון של טשיירה, כאשר הוא עומד במטווח ומשמיע אמירות גזעניות ואנטישמיות, ואז יורה כמה כדורים לעבר המטרה. ככל הנראה שהה זמן מה בתוך מתקן מאובטח, והיה חשוף למידע מודיעיני רגיש במיוחד, משם דלפו המסמכים המסווגים.
המסמכים שהודלפו מסבכים את ארצות הברית בין היתר עם אוקראינה, ישראל, מצרים, רוסיה, סין ועוד ובוושינגטון נאלצים לכבות את הלהבות. בין היתר פורסם כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי תכנן לייצר 40,000 רקטות עבור רוסיה והורה לגורמים רשמיים לשמור בסוד את הייצור והמשלוח "כדי למנוע בעיות עם המערב". כן פורסמו הערכות מודיעין עגומות לגבי סיכויי הצלחתה של אוקראינה במלחמה עם רוסיה. לגבי ישראל פורסם כזכור שהמוסד עודד הפגנות נגד המהפכה המשפטית, טענה שהוכחשה בתוקף על ידי המוסד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה