בעולם

תקרית דיפלומטית קשה בין סין לארה"ב: בלון ריגול בשמי אמריקה

הסינים מודים כי הבלון הענק אשר טס בשמי ארצות הברית בימים האחרונים הינו בבעלותם אך לא מדובר בבלון ריגול. בתגובה ביטל מזכיר המדינה בלינקן את ביקורו בסין 
מערכת ice | 
ביידן בלינקן (צילום יוטיוב: Bloomberg, פייסבוק)
ממשלת סין טענה הבוקר (שבת) כי בלון התצפית הסיני שהתגלה השבוע בשמי ארצות הברית לא נשלח למטרת ריגול. לטענת הסינים הבלון משמש עבור רשויות מזג האוויר בסין וסטה בשוגג ממסלולו. בנוסף לכך הסינים האשימו את הפוליטיקאים וכלי תקשורת בארצות הברית שמנסים לנצל את התקרית כדי לתקוף את סין ולהשמיץ אותה.
 
כזכור, פרשת הבלון, נחשפה בלילה שבין חמישי לשישי, אז הודיע הפנטגון כי המודיעין האמריקני זיהה בלון ריגול סיני בגודל של כשלושה אוטובוסים, שחדר לארצות הברית לפחות יומיים לפני כן דרך אלסקה ומרחף בשמי מונטנה. בתגובה לכך גורמים בוושינגטון תקפו ואמרו כי מדובר בהפרה חמורה של ריבונותה. מתוך כך וכאות מחאה ביטל מזכיר המדינה אנתוני בלינקן את ביקורו שהיה אמור להתקיים בבייג'ינג מחר, ביקור שהיה אמור להיות הראשון של מזכיר מדינה אמריקני בסין זה שש שנים.
"סין מכבדת תמיד את החוק הבינלאומי ומעולם לא חדרה למרחב האווירי של מדינה ריבונית", מסר היום משרד החוץ בבייג'ינג, ובהודעתו ניסה להמעיט בערך הביטול של ביקור בלינקן, כשהדגיש כי בפועל לא סין ולא ארצות הברית הכריזו רשמית שמתוכנן לו ביקור כזה.
רשויות הביטחון בארצות הברית טענו שחיל האוויר האמריקני נמנע עד כה להוריד את הבלון הענק בשל החשש שפיצוצו עלול להוות סכנה לתושבי המדינה מעליהם הוא טס. לדבריהם הבלון נושא מערך חיישנים שמשקלו יותר מ-450 קילוגרמים, והוא גדול דיו ועף בגובה רב מספיק כדי ששרידיו יתפזרו ויתרסקו על שטח באורך של קילומטרים רבים, מבלי שאפשר יהיה לחזות היכן. מכיוון שהוא מרחף בגובה רב יותר משל כל טיסה מסחרית, הסכנה שנשקפת מפיצוצו לנוסעים או לתושבים על הקרקע גדולה יותר מהסכנה שבהימנעות מכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה