בעולם

הייצור הסיני במשבר עמוק, וזו רק ההתחלה

פעילות המפעלים בסין ממשיכה להתכווץ בשל הנחיות הקורונה הנוקשות במדינה והמחסור החמור בכח אדם. מומחים מעריכים כי המשבר צפוי להשפיע על הכלכלה העולמית באופן דרמטי
מערכת ice |  1
סין מפרסמת הנחיות מחמירות ביותר (צילום freepik)
פעילות המפעלים של סין התכווצה זה החודש השלישי ברציפות בדצמבר ובקצב החד ביותר מזה כמעט שלוש שנים. הגורם המרכזי לכך הוא התפשטות נגיף הקורונה במדינה שעצרה בפתאומיות את הפעילות השוטפת במפעלים ברחבי סין.
עוד פורסם כי מדד מנהלי הרכש הרשמי (PMI) ירד ל-47.0 מ-48.0 בנובמבר, כך מסרה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין היום. מבחינת הסינים מדובר בבשורות קשות שכן מדובר בירידה הגדולה ביותר מאז התפרצות המגיפה בפברואר 2020.
הנתונים הציגו תמונת מצב רשמית ראשונה של מגזר הייצור לאחר שסין הסירה את מגבלות הקורונה המחמירות בתחילת דצמבר. לפי הערכות, כמות החולים הסינים הגיעה ל-18.6 מיליון בדצמבר, כך לפי חברת נתוני הבריאות מבריטניה Airfinity.
אנליסטים ברחבי העולם טענו שהאטת הייצור הסינים בשל מספר החולים ההולך וגובר עלולים לגרום למחסור זמני בכוח אדם ולהגברת הפרעות בשרשרת האספקה. לצורך העניין, ברויטרס דווח כי טסלה מתכננת להפעיל לוח זמנים חדש ומותאם למחסור הכבד, במפעל הייצור בשנחאי.
הצרות של הסינים לא מסתכמות רק בקורונה. היחלשות הביקוש החיצוני על רקע חששות המיתון העולמי הגוברים על רקע עליית הריבית, האינפלציה והמלחמה באוקראינה עשויה להאט עוד יותר את היצוא של סין, לפגוע במגזר הייצור המאסיבי שלה ולבלום את ההתאוששות הכלכלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחת הבעיות הגדולות - צריך להיגמל מהייצרן הסיני
    אשל 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי, המפעל העולמי חייב לאבד מחשיבותו ויש צורך באלטרנטיבות מהר .
    סגור