בעולם

ישראלי ניפץ את לוחות הברית על הר סיני - וזה קרה אתמול

פעיל האקלים ויזם האנרגיה הירוקה יוסף אברמוביץ, ניפץ לוחות ברית ירוקות על פסגת ג'בל מוסא במצרים (הנחשב כהר סיני), במחאה על כך שמדינת ישראל והעולם נכשלו בהגנה על כדור הארץ
מערכת ice | 
יוסף אברמוביץ ולוחות הברית (צילום מוידאו)
יוסף אברמוביץ, יזם אנרגיה ירוקה שהיה מועמד על ידי 12 מדינות אפריקאיות לפרס נובל לשלום, עלה במהלך ועידת האקלים של האו"ם לג'בל מוסא במצרים – וניפץ לוחות ברית מגבס.
אברמוביץ, מייסד התעשייה הסולארית בישראל, הגיע לג'בל מוסא - הנחשב בעיני רבים כאתר הר סיני - עם שני סטים של לוחות ברית מגבס. המטרה: לסמל את כשלון מדינת ישראל והעולם כולו בהגנה על כדור הארץ, והיעדר פעולה בשינויי האקלים.

הסט הראשון של לוחות הברית הוכן על ידי פעילי נוער מ-Strike4Fridays בישראל, עליהם היה כתוב "הבטחות שהופרו" - כאשר הכוונה היתה להוכיח את ממשלות ישראל על פעילותם האיטית במעבר מדלק גולמי לאנרגיה מתחדשת, ובנוסף לקרוא לממשלה החדשה לאמץ את יעדי ארה"ב והאיחוד האירופי של 50% אנרגיה מתחדשת עד 2030.
לדברי אברמוביץ, לישראל אין חוק אקלים והיעדים שלה לאנרגיה מתחדשת עד 2030 נמוכים. "הגז יקר פי 3 מאנרגיה סולארית בישראל, אז אם אתם רוצים להוזיל את יוקר המחיה ולהיות חלק מהקונצנזוס האקלימי הבינלאומי, עליכם להעלות את היעדים של האנרגיה המתחדשת מ-30% ל-50% עד 2030", אמר אברמוביץ בזמן שניפץ את לוחות הברית.
ניפוץ הסט השני של לוחות הברית היה מסר למנהיגי העולם שהתאספו בוועידת האקלים בשארם א-שייח: "המנהיגות הפוליטית ברחבי העולם לא פועלת בנושא האקלים עד עכשיו", אמר אברמוביץ, "אנו קוראים למנהיגי העולם לפעול ולדחוף להפחתה של 50 אחוז, לפחות, בפליטות ההתחממות הגלובלית עד 2030".
ארוע ניפוץ לוחות הברית הוא חלק מסדרת טקסים בין-דתיים שהתקיימו השבוע במקביל ברחבי העולם, על פסגות הרים אחרות, בהם לקחו חלק מאות מנהיגי דת שקראו למדינות העולם לפעול לשינוי אקלימי.
התוכנית המקורית היתה להביא עשרות מנהיגים מדתות שונות להר סיני לטקס התשובה וההכרזה על העקרונות הרוחניים, במקביל לוועידת האקלים המתקיימת בשארם, 200 ק"מ בלבד משם. השלטונות המצרים סירבו לאישור, ואמרו שהזמן אינו מתאים.
האירוע המתוכנן בסיני הוחלף באירוע על גבעת הפרלמנט בלונדון שאורגן על ידי המכון הבין-דתי אליהו, Elijah Interfaith Institute, בחסות הארכיבישוף מקנטרברי, במהלכו הכריזו בשידור חי עשרות מנהיגי דת על עשרה עקרונות רוחניים העומדים בבסיס פעולה נדרשת לטיפול במשבר האקלים. ההכרזה היא חלק מטקס תשובה בין-דתי על חטאי האנושות ביחס לכדור הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה