בעולם

שיחות המו''מ בדוחא: הנשיא ביידן מעלה הילוך ושולח מסר

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן שוחח עם אמיר קטאר וכן עם נשיא מצרים א-סיסי על התקדמות המו''מ בין ישראל לחמאס, ושולח את הנשיא בלינקן לישראל עם מטרה ברורה
דורון בלוך | 
ג'ו ביידן (צילום אריה לייב אברמס/פלאש 90)
לאחר שהשיחות להגעה למתווה מוסכם בין ישראל לחמאס על שחרור החטופים והפסרת אש ברצועת עזה החלו ביום חמישי בבירת קטאר דוחא בפגישה משותפת של ישראל והמדינות המתווכות, אך ללא נוכחות נציגי חמאס שהחרימו את השיחות, כפי שהבאנו כאן בהרחבה. היום (שבת) גם נשיא ארצות הברית העלה הילוך במעורבותו בהתקדמו המו''מ.
כאמור, הנשיא ביידן עוקב מקרוב אחר התקדמות השיחות, ומעודכן מצוותו, שליחי אר5ה''ב המתווכת, והנחה אותם להעלות הצעת גישור מקיפה. בנוסף, שוחח ביידן עם אמיר קטאר,  שייח' תמים בן חמד אאל ת'אני, וכן עם נשיא מצרים א-סיסי,, זאת בכדי לסקור את התקדמות השיחות.
בנוסף על כך, החליט הנשיא ביידן לשלוח לישראל את המזכיר הצבאי בלינקן, זאת במטרה להראות חיזוק נוסף לתמיכתו בישראל, ואולי אף לגרום באמצעותו ללחץ על ישראל בעניין המשא ומתן בדוחא.
כמו כן, הנשיא ביידן התבטא בעניין המו''מ, ואמר כי ביומיים האחרונים של השיחות בדוחא ישנה "התקדמות משמעותית". בנוסף הדגיש שוב כי "עם הפסקת האש ושחרור בני הערובה כעת באופק, אף אחד באזור לא צריך לנקוט בפעולות כדי לערער את התהליך הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה