בעולם

ההסכם המפוקפק שרוסיה עשתה עם הצבא הסודאני בתמורה לנשק

רוסיה קרובה לחתום על עסקה: המדינה הגדולה בעולם תספק נשק לצבא סודאן ותחמושת עבור המלחמה, בתמורה לנקודת תדלוק ואספקה בלב ים סוף

מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה)
בכיר בצבא סודאן חשף שלשום (שבת), לynet, כי רוסיה קרובה לחתום על עסקה שתבטיח לה נקודת נוכחות בים סוף, זאת בכדי לקרב אותה לנמל אילת ולגבול עם ישראל. כמו כן, אותה עסקה באה עם תנאי, רוסיה תספק בתמורה לנקודת התדלוק בחופי ים סוף, נשק ותחמושת לצבא הסודאני.
על פי יאסר אל-עטה, בכיר בצבא סודאן, רוסיה מציעה נשק לצבא שזקוק נואשות לאספקה נוספת כי לדבריו, הם צבא: "שנלחם במשך יותר מ-13 חודשים במלחמה עקובה מדם נגד 'כוחות התערובת המהירה'".
כאמור, אותה עסקה אמורה לעזור לשני הצדדים, יותר מ-15 אלף בני אדם נהרגו במלחמה. ומצד רוסיה, זקוקה גם היא לנקודת שליטה משמעותית באזור ים סוף, זאת על רקע הפעילות המוגברת של ארצות הברית וכחות השיט של האיחוד האירופי בדרום ים סוף.
בנוסף, נקודת התדלוק מקרבת את צבאו של פוטין עוד צעד אחד קדימה לעבר מדינת ישראל וזוהי לא הסיבה העיקרית, כבר תקופה שרוסיה מנסה להרחיב את מעורבותה בסודאן, זאת בשביל להרחיב את המעורבות של רוסיה בכל אזור הסהל באפריקה.
 
כוחות רוסיים פועלים כבר תקופה ארוכה גם במאלי ובבורקינה פאסו, זאת בשביל לסייע לכאורה לממשלות המקומיות במאבק בארגוני הטרור, לרבות דאעש ואל-קאעידה, אך גם פועלים רבות להשגת גישה למשאבי טבע מקומיים ויצירת עושר ורווח לתועלתם האישית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה