בעולם

ישראל תפסיק את הלחימה? זו הדרישה שעשויה להתקבל בהאג

לאחר שכבר ביקשה מבית הדין לצדק צווים שיורו על ישראל להפסיק את הלחימה, דרום אפריקה פנתה להאג פעם נוספת בדרישה שישראל תפסיק את המבצע ברפיח בטענה שזו מעוניינת לבצע בה טבח. ישראל תנסה להציג את טענותיה ולהתגונן מפני הטענות הקשות
מערכת ice | 
בית הדין בהאג (צילום shutterstock)
אם חשבתם שסאגת המשפט נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג נגמרה או לכל הפחות הושהה עם מתן הצווים הזמניים – אתם טועים. דרום אפריקה הגישה בקשה נוספת למתן צו המורה על ישראל להפסיק את הלחימה ברפיח. היום (שישי) בבית הדין צפוי להיכנס דיון נוסף שיתקיים בשעה 11:00, בו ישראל תידרש להציג את טענותיה ולהגן על עצמה.
מועד פרסום הדיון פורסם רק לפני יומיים, כך שלישראל היו בפועל 48 שעות להתכונן אליו. האפשרות לא להתייצב לדיון היא אפשרית, אך עלולה להוות סכנה שכן בית המשפט עשוי להוציא צווים בלי שישמע קולה של ישראל. מתוך כך, הצוות המשפטי של ישראל עמד קשות על הכנות הטיעונים שיושמעו בהאג בפני השופטים, בתקווה למנוע (לכל הפחות באופן זמני) את הצווים.
בדיון הקודם בו נאמה דרום אפריקה, היא טענה כי "בית הדין לא הצליח במשימתו להגן על זכויות האדם של הפלסטינים". כמו כן, הוצגו סרטונים של פוליטיקאים אשר מדברים על ניצחון מוחלט, בדגש על נתניהו שציין כי אף כוח בעולם לא יעצור את ישראל מלהילחם. כמו כן, הוקרן סרטון של חיילים אשר צועקים "לפרק את רפיח". גם אם יתקבל הצו, ישראל אינו חייבת לציית לו אך היא לוקחת בכך סיכון מפני סנקציות נוספות ממדינות העולם. נזכיר כי טורקיה כבר הורתה על הפסקת יחסי המסחר עם ישראל, ואתמול (חמישי) ספרד מנעה מספינה נושאת נשק המיועד לישראל לעגון בשטחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה