בעולם

כלכלת ארה"ב בצרות? בניגוד לתחזיות: התמ"ג עלה רק ב-1.6%

מחלקת מסחר של ארה"ב מפרסמת את סיכום הרבעון הראשון של שנת 2024 ומדווחת כי נרשמה האטה בצמיחת הכלכלה. התמ"ג בארה"ב עלה ב-1.6%, כאשר האנליסטים ציפו לעלייה שנתית של 2.5% לאחר שברבעון הקודם נרשמה צמיחה של 3.4%

מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
מחלקת מסחר של ארה"ב הודיעה היום (חמישי) כי כלכלת ארה"ב מתאפיינת בצמיחה איטית מהצפוי ברבעון הראשון של שנת 2024. על פי הנתונים העולים מסיכום נתוני התוצר בארה"ב, צוין כי התמ"ג בארה"ב (התוצר המקומי הגולמי) אשר מודד את השירותים והסחורות שיוצרו בחודשים ינואר עד מרץ עלה ב-1.6% בחישוב שנתי. 
מדובר בנתון המנוגד לתחזיות של אנליסטים בענף אשר ציפו לצמיחה שנתית של 2.5%, לאחר שברבעון הקודם נרשמה עלייה של 3.4%. כזכור, ברבעון השלישי של שנת 2023 נרשמה צמיחה של 4.9%. 
עוד ציינה מחלקת המסחר של ארה"ב כי ההוצאות האישיות בניכוי האינפלציה קפצו ב-2.5% ברבעון הראשון. מדובר בירידה לעומת העלייה שנרשמה הרבעון הרביעי (3.3%) ומתחת לתחזיות השוק שציפו לעלייה של 2.8%.
בנוסף לכך, הדגישה מחלקת המסחר של ארה"ב כי השקעות קבועות והוצאות הממשלה תרמו לשימור התמ"ג החיובי ברבעון ואף עזרו לחפות על ירידה בהשקעות במלאי הפרטי וגידול בייבוא. 
מצבה הכלכלי של ארה"ב העסיק בחודש ינואר האחרון את מנהלי הבנקים האמריקאים. בכנס הכלכלי בדאבוס, מנכ"ל גולדמן זאקס, דיוויד סלומון, התייחס למצב הכלכלי הבעייתי של ארה"ב ואמר: "מרגיש היום טוב יותר מאשר לפני שנה, אני מאוד מודאג מהחוב הגדול, זו סוגיית סיכון גדולה שנצטרך להתמודד עמה ולהתייחס אליה, רק שזה סיכון שעדיין עלול לא להתממש בששת החודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה