רכילות עסקית

ביל גייטס חוגג: המהלך המטורף של וורן באפט נחשף

וורן באפט תרם עוד 4.64 מיליארד דולר ממניות ברקשייר האת'ווי לחמש ארגוני צדקה, בינהם 10.45 מיליון מניות לקרן ביל ומלינדה גייטס
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום טוויטר/ AppleInsider)
וורן באפט תרם עוד 4.64 מיליארד דולר ממניות ברקשייר האת'ווי לחמש ארגוני צדקה, מה שהגדיל את סך התרומות שלו מאז 2006 ליותר מ-51 מיליארד דולר. התרומה השנתית שניתנה ביום רביעי היא הגדולה ביותר של באפט בן ה-92, וכללה כ-13.7 מיליון מניות Class B של ברקשייר.
באפט תורם 10.45 מיליון מניות לקרן ביל ומלינדה גייטס, שקיבלה יותר מ-39 מיליארד דולר ממניות ברקשייר בסך הכל.

הוא גם תורם 1.05 מיליון מניות לקרן סוזן תומפסון באפט, על שם אשתו הראשונה המנוחה, ו-2.2 מיליון מניות מחולקות באופן שווה בין ארגוני צדקה בראשות ילדיו הווארד, סוזן ופיטר: קרן הווארד ג'י באפט, קרן שרווד וקרן NoVo.
באפט מוסר בהדרגה כמעט את כל ההון שבנה בברקשייר שבאומהה, נברסקה, אותה הוא מנהל מאז 1965.
הוא וביל גייטס היו חלוצי ה-Giving Pledge, שבו יותר מ-240 אנשים כמו מייקל בלומברג, לארי אליסון, קארל איקהן, אילון מאסק ומארק צוקרברג התחייבו לפחות מחצית מהעושר שלהם לפילנתרופיה.
באפט כבר תרם יותר ממחצית ממניות ברקשייר שלו. הוא עדיין החזיק ביותר מ-112.5 מיליארד דולר, או 15.1%, ממניות ברקשייר בעקבות התרומות של יום רביעי.
מספר המניות שבאפט תורם יורד ב-5% מדי שנה, אבל הסכום הדולרי השנה קבע שיא בגלל שמחיר המניה של ברקשייר עלו.
"שום דבר יוצא דופן לא התרחש בברקשייר: מסלול ארוך מאוד, החלטות פשוטות ובאופן כללי תקינות, רוח הגב האמריקאית והשפעות מורכבות יצרו את העושר הנוכחי שלי", אמר באפט בהצהרה.
"רוח גב אמריקאית" נטבע על ידי באפט ב-2019 כדי לתאר את יכולתה של ארצות הברית לבנות עושר בטווח הארוך, אפילו בתקופות של מלחמה ומשבר פיננסי.
באפט בנה את ברקשייר לחברה של כ-740 מיליארד דולר באמצעות עסקים כמו ביטוח רכבת BNSF ו-Geico, והחזקות במניות בחברות כמו Apple Inc.
קרן סוזן תומפסון באפט עובדת בבריאות הרבייה. קרן הווארד ג'י באפט מתמקדת בהפגת רעב, הפחתת סכסוכים ושיפור ביטחון הציבור. קרן שרווד תומכת בעמותות בנברסקה, ולקרן NoVo יש יוזמות המתמקדות בנערות ונשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה