רכילות עסקית

מסתבך: עסקת טוויטר עלולה לעלות למאסק הרבה יותר ממה שתכנן

אילון מאסק עלול להיאלץ בקרוב להכניס את היד עמוק יותר לכיסו מכפי שתכנן במקור, על מנת לסגור את רכישתו של טוויטר, בעקבות ההסדר החדש
מערכת ice |  4
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
כאשר מאסק הציע לראשונה לקנות את טוויטר באפריל, הוא התכוון להוציא בין 10-15 מיליארד דולר מכספו שלו - מספר הכולל מניות בסכום של 4 מיליארד דולר שכבר רכש, כאשר תג המחיר הכולל של הפלטפורה היה 44 מיליארד דולר. בעקבות הצעתו המפתיעה ביום שלישי למנוע משפט על ידי ביצוע העסקה במחירה המקורי, מאסק צריך כעת להיות מוכן לגייס 19 מיליארד דולר נוספים לפחות מכיסו הפרטי, כדי להשלים את מימון החוב וההון העצמי בעסקה, לפי ההסדר החדש עם טוויטר, כך על פי מנהל קרן גידור שעוקב אחר הכספים של מאסק.
הנתון של 19 מיליארד דולר, מניח שרשימה של כמעט שני תריסר משקיעים משותפים שעליהם הכריז מאסק במאי יעמדו בהתחייבויותיהם בסך 7.1 מיליארד דולר. אם מישהו מאותם משקיעים שותפים ינטוש את העסקה, מאסק ייאלץ להשלים את ההפרש.
איל ההון גייס כ-15.5 מיליארד דולר ממכירת מניות טסלה בחודשים האחרונים, לפי מסמכים פומביים. כדי לגייס את המיליארדים הנוספים, הוא יכול ללוות כנגד המניות בסך של 40 מיליארד דולר שבבעלותו, אומרים אנליסטים. בעוד מאסק אמר באוגוסט שהוא לא מתכנן למכור עוד מניות של טסלה, מניות החברה צנחו בכ-6%, מאז שפורסמו החדשות ביום שלישי על ההצעה האחרונה של מאסק לקנות את טוויטר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טסלה תהפוך לאחת מ10 חברות הרכב הגדולות (במכירות)
    אאא 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מאסק יתמוטט. הוא לא חושב מהראש
    סגור
  • 3.
    מאסק
    רח 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא הוא לא יואכל מחר בבוקר סטייק קן יותר.
    סגור
  • 2.
    אלון מסק
    צ.ר. 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף תחתום אבטלה חחחח חותמת ? חחח
    סגור
  • 1.
    מההההה,, מאסק לא התייעץ עם כותב הכתבה והפרשן קודם להכרז
    אחד מהעם 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מההההה,, מאסק לא התייעץ עם כותב הכתבה והפרשן קודם להכרזתו על העסקה, אתם בכל אופן פרשנות בגרוש, אתה מגלים לו עכשיו את העלות ? אתם תסכימו לממן לו 1/2 מיליארד דולר? אז מה אתם קופצים עם פרשנות מעל הטבור (בלע"ז- פופיק)
    סגור