רכילות עסקית

דרמה בעולם העסקים: השופט עצר מיזוג ענק ב-8.5 מיליארד דולר

ממשל ביידן ידוע בעמדתו הקשוחה כנגד מיזוגי ענק, ובכך שמיזוגים אלו נבחנים בזכוכית מגדלת לפני אישור, בשונה ממשלים קודמים בארה"ב. כעת, לפני הבחירות, יוכלו במחנה ביידן-האריס להתפאר שאחד המיזוגים הגדולים בעולם האופנה נעצר, לפי החלטת בית המשפט
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
הוועדה הפדרלית לסחר בארצות הברית (FTC) תבעה בחודש ספטמבר האחרון את Tapestry, המחזיקה במותג התיקים היוקרתי קואץ' (Coach), במותג אופנת העל קייט ספייד ובמותג ההנעלה היוקרתי סטיוארט וייצמן. זאת לאחר שרכשה את קאפרי (Capri), המחזיקה במותג היוקרה מייקל קורס ובמותגי היוקרה ורסאצ'ה וג'ימי צ'ו.
הטענה המרכזית של הוועדה הייתה כי אם קואץ' ומייקל קורס לא יתחרו זו בזו, מחירי התיקים המוגדרים כ"יוקרה נגישה" – תיקים של מאות דולרים ולא אלפים – עלולים לעלות ולצמצם את מרחב הפעולה של הצרכנים.
כעת דווח ברשת התקשורת CNN כי הוועדה נחלה ניצחון מוחץ לאחר שהשופט החליט לעצור את המיזוג האדיר בין החברות, בסכום של 8.5 מיליארד דולר. מדובר בניצחון ענק לוועדה, מאחר ובדרך כלל בתי המשפט לא נוהגים בארצות הברית להתערב במיזוגים בתעשייה זו, כמו גם הוועדה עצמה.
ניצחון זה קשור ישירות לממשלו של הנשיא ביידן והיחס המחמיר שלו כלפי מיזוגי ענק בשוק. מדובר בניצחון שבמקרה, או שלא, מגיע סמוך למועד הבחירות כאשר קמלה האריס תוכל להתפאר בכך שמדיניות הממשל הדמוקרטי מונע מיזוגי ענק בעלי "אופי קפיטליסטי", ותוכל לקרוץ למצביעים הסוציאליסטיים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה