השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק עם התשואה הטובה בינואר

המערכת הבנקאית סוערת גועשת ורוגשת, חקיקה פופוליסטית מאיימת עליהם (ועל הסדר החברתי המוכר) וזה אומר הצעות תמוהות להטיל מס מיוחד על המערכת. אתמול היה זה עימות חדש הנוגע לסנקציות שהטילה ארה"ב על מתנחלים
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
המערכת הבנקאית סוערת, גועשת ורוגשת. החקיקה הפופוליסטית של קואליציית ה-64 מאיימת על ההסדר החברתי המוכר והמקובל על ידי המערב ומדינות העולם החופשי. הממשלה מעוניינת להטיל מס מיוחד על הבנקים כשבמקביל שרים וחברים בקואליציה מבקשים מהמפקח על הבנקים לבדוק האם ניתן לחמוק מהסנקציות שהטילה ארה"ב על מספר מצומצם של מתנחלים שנחשדים כמחוללי אלימות.
אם כן, המשקיעים מבינים היטב מה קורה עם הממשלה הזו ומבינים עוד יותר טוב את החקיקה הפופוליסטית והאיומים הלא מבוטלים שלהם על היציבות של המערכת הבנקאית והשורה התחתונה היא שהמערכת הבנקאית כרגע לפחות יציבה ומקבלת את הגיבוי של בנק ישראל אבל כפי שראינו את עוצמת מערכת המשפט, המערכת הצבאית והמשטרה, גם לעוצמה של הבנקים יש גבול.
המשקיעים בטח הזרים אינם מעוניינים להמתין להתגוללות על הבנקים בסגנון ההתגוללות על מערכת המשפט או המערכת הצבאית והמשטרה ולכן, לאט לאט הם מממשים סחורה ולוחצים את מניות הבנקים לירידות. אבל מנגד בעיקר המשקיעים הישראלים קולטים את הסחורה הזו ותומכים במניות המערכת.
כך או אחרת, בחודש ינואר סבלו מניות הבנקים מלחץ שנובע רובו ככולו מהלחץ שמפעילה הממשלה על הסדר החברתי המוכר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבה בשיתוף איגוד הבנקים בישראל (ל"ת)
    ציון ירושלים 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור