השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: הולכים לשבוע דליל - אבל זה המנוע של הבורסה

ענקית ההשקעות האמריקאית, GLOBAL X מעריכה שלמרות שהפדרל ריזרב צינן את ההערכות הנוגעות להורדת ריבית, עדיין יש מנוע צמיחה משמעותי בשווקים; "הכלכלה האמריקאית הולכת לנחיתה רכה"
ניצן כהן | 
מדד S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)
הפדרל ריזרב צינן השבוע את ההתלהבות מהורדת ריבית צפויה וזה אומר שינויים בהערכות שהיו בבסיס החלטות ההשקעה בחודשים האחרונים. מכאן, אומרים בענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X יש עדיין מנוע צמיחה משמעותי בשווקים.
"יו"ר הפד פאוול צינן במידת מה בשבוע שעבר את הציפיות בשוק להפחתת ריבית קרובה. חרף חוסנו של המשק האמריקאי, שממשיך להציג שיעורי צמיחה חזקים, ושישה חודשים של ירידה באינפלציה, פאול הבהיר כי הפד עדיין אינו מוכן להתחיל בהורדות הריבית.
"הוא הסביר כי למרות הירידה באינפלציה, היא עודנה גבוהה מדי וכי הורדות ריבית יהיו על הפרק רק כאשר יהיה ביטחון גדול יותר בכך שהאינפלציה בדרכה ליעד הבנק של 2%" כותבים כלכלני GLOBAL X למשקיעים.
"השבוע שעבר היה עמוס גם בדו"חות של חברות הטק הגדולות. מטא ואמזון הציגו הכנסות חזקות. מטא ניצחה את התחזיות גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח, על רקע הגידול בפרסום בעונת החגים, וגם הודיעה על חלוקת הדיבידנד הראשון של החברה.
"אמזון הציגה גידול בהכנסות שנבע מיישומי AI בתחום הענן והסחר המקוון. מנגד, אפל צופה ירידה במכירות האייפון ופרסמה תחזית הכנסות נמוכה מהמצופה, בעיקר על רקע חולשה בשוק הסיני. הפער בין אפל לאמזון ומטא ממחיש את ההשפעה השונה של תנאי השוק על ענקיות הטכנולוגיה.
"עוד דברים שלמדנו עד כה מעונת הדו"חות: בקרב הבנקים הגדולים יש קונסנזוס לפיו הכלכלה האמריקנית בדרך ל"נחיתה רכה", הערכה שנתמכת על ידי נתוני הצריכה הפרטית הגבוהים. כמו כן, שום חברה לא דיווחה על שיבושים בשרשרת האספקה בעקבות המתיחות בים האדום. במגזר הטכנולוגיה, ה-AI ממשיכה להיות מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר, ולצד זאת, חברות ממשיכות לצמצם בכוח האדם במטרה לשמור על שולי הרווח" הם כותבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה