השוק

החתן של טראמפ בהשקעת ענק: 110 מיליון דולר בקבוצת שלמה

הושלמה עסקת ההשקעה של קרן אפיניטי פרטנרס בניהולו של  ג׳ארד קושנר בקבוצת שלמה: קרן ההשקעות האמריקאית השקיעה סך של 110 מיליון דולר בפעילות הרכב והאשראי של הקבוצה בתמורה להקצאה של 15% בפעילות לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל
מערכת ice | 
גארד קושנר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
קבוצת שלמה הודיעה הבוקר (חמישי) כי השלימה את עסקת ההשקעה בכ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של קבוצת שלמה על-ידי קרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר. מטרת ההשקעה היא הרחבת עסקיה של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה בישראל מדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה.
העסקה יצאה לפועל על רקע מלחמת חרבות ברזל והתנאים המקרו כלכליים והגאו-פוליטיים המורכבים השוררים בימים אלה בישראל ובמזרח התיכון. התמורה בעסקה משקפת לפעילות הרכב והאשראי שווי של כ-2.7 מיליארד ש"ח. שווי החברה האפקטיבי, בהשוואה לתנאי ההתקשרות הקודמים, משקף קיטון של כ-12% בלבד, זאת לאור שיפור במנגנון ה-catch up במסגרתו הוקטן הבסיס לחישוב  הקצאת המניות הנוספות.

הצדדים הסכימו כי בשלב זה החברה החדשה תחזיק רק בחברות הנמנות על חטיבת הרכב של קבוצת שלמה, הכוללת את פעילויות הליסינג, השכרה ומכירת הרכבים, כאשר לקרן תעמוד תקופה נוספת של 12 חודשים ממועד השלמת העסקה, לפנות לרשות שוק ההון, ביטוח וחסכון לקבלת היתר להחזיק בדרך האשראי בע"מ, חברה פרטית העוסקת בתחום אשראי חוץ-בנקאי, בשיעור העולה על 10%. בתקופת הביניים המניות של דרך האשראי תוחזקנה על ידי שלמה החזקות.
בנוסף, נקבע בהסכם כי בעלי קבוצת שלמה יעמידו הלוואה לקרן אפיניטי לצורך מימון עסקת ההשקעה בסך של כ-46.75 מיליון דולר. הצדדים סיכמו על מנגנון התאמת שווי על בסיס תוצאות עתידיות, לפיו ככל שממוצע הרווח הנקי של החברה החדשה בשנים 2023-2024 יהיה נמוך מ-412 מיליון שקל, אזי הקרן תהיה זכאית להקצאה של עד 3% נוספים מהונה המונפק של החברה החדשה באופן שישקף את ההפרש בשווי החברה החדשה לפי הרווח הממוצע לשווי החברה החדשה לפי סך של 412 מיליון שקל.
אסי שמלצר, יו״ר קבוצת שלמה, מסר: "אנו נרגשים על השלמת עסקת ההשקעה של קרן אפיניטי בראשות ג'ארד קושנר בקבוצת הרכב המשפחתית אותה ייסד אבי לפני כ-50 שנה. עסקה זו יצאה לפועל למרות התקופה המאתגרת שעוברת על מדינת ישראל. ההשקעה התאפשרה בזכות האמון המלא שניתן בקבוצה, בעובדיה ומנהליה ובכלכלת ישראל. אנחנו מלאי תקווה כי שותפות זו תוליד צמיחה ופירות משמעותיים  בשנים הקרובות".
ג'ארד קושנר, מנכ״ל, אפיניטי פרטנרס: ״אנו נרגשים לחבור למשפחת שמלצר באמצעות ההשקעה שלנו בקבוצת שלמה, אשר המשיכה להפגין חוסן כמו המדינה כולה. אפיניטי מצפה לעוד הזדמנויות עסקיות מבטיחות בישראל ובאזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה