השוק

המוסדיים הוציאו מישראל 1.5 מיליארד דולר מתחילת המלחמה

מנתונים של בנק ישראל עולה כי מאז שפרצה המלחמה בתחילת חודש אוקטובר הוציאו מישראל למעלה מ-1.5 מיליארד דולר; בממוצע מאז תחילת המלחמה הוציאו המוסדיים כ-400 מיליון דולר נטו בחודש מישראל
ניצן כהן |  2
בתי השקעות (צילום shutterstock, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג, מיכאל גלעדי)
מנתוני בנק ישראל עולה כי מאז חודש אוקטובר כשהתחילה המלחמה רכשו המשקיעים המוסדיים למעלה מ-1.5 מיליארד דולר והוציאו אותם להשקעה בארה"ב. מהנתונים עולה כי מידי חודש, מאז שהחלה המלחמה רכשו המוסדיים הישראלים כ-400 מיליון דולר נטו והעבירו להשקעה בחו"ל.
למעשה מהנתונים עולה כי המוסדיים הישראלים התנהלו באחריות והמשיכו במגמה של הטיית כסף להשקעה בארה"ב בעיקר בגלל העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל והניסיון שלהם לגוון את התיק ולמתן את התנודות שבו.

המגמה של הוצאת כסף מישראל התגברה כבר בתחילת 2023 כשהממשלה השיקה את חוקי המהפכה המשפטית, התנועה של השקעות מחוץ לישראל לכה וגברה והתבססה על סדר גודל ממוצע של 200 מיליון דולר נטו מידי חודש. התהליך הזה נכנס לתאוצה משמעותית כשהתחילה המלחמה ונוצר חשש אמיתי מפני מצב בו יהיה קשה להשיג תשואות סבירות בישראל.
לתהליך הזה תרמו לא מעט המשקיעים הזרים שהעדיפו בחלקם לחסל את העסקים ובחלקם להיות בררנים הרבה יותר כשהם נכנסים להשקעה כאן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שער הדולר
    איתמר 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל שומר על דולר נמוך כדי לעזור לאלה שבורחים עם הכסף לחו"ל
    סגור
  • 1.
    בוז בוז הפרצוף הבזו שלהם מתגלה שוב ושוב. (ל"ת)
    David 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור