השוק

בנק ישראל חושף: זו חברת כרטיסי האשראי הזולה בישראל

כשאנחנו מסתכלים על חברות כרטיסי האשראי ועל העלות של הכרטיסים שלהם, צריך להסתכל על הרבה דברים כמו אם יש מועדון או הטבה מיוחדת. אבל אם היינו אדישים, הרי שהן יגבו עמלות מקסימליות. וכאן נכנס בנק ישראל לתמונה וחושף מי החברה הכי זולה
ניצן כהן |  2
כרטיסי אשראי (צילום pixabay)
כשאנחנו מנסים לבדוק איזה כרטיס אשראי הכי זולה עבורנו, צריך להסתכל על כמה דברים, כשהמשמעותי שבהם הוא האם אנחנו חברים באיזה מועדון. חברות במועדון תעשה פלאים להטבות שנקבל ולעלויות שנשלם לחברה. אבל חלק גדול מהציבור סובל ממה שקיבל את הביטוי "אדישות רציונלית" וזה אומר שהוא לא בוחר מועדון ולכן הוא משלם תעריפי מחירון.
מחירי המחירון של חברות כרטיסי האשראי גבוהים מאוד ביחס למחירים שהם גובים מחברים באיזה מועדון אבל בגלל שחלק ניכר מהציבור אינו בוחר מועדון הרי שהוא משלם את מחירי המחירון.
בנק ישראל עושה למעשה סדר בבלגן הזה ובדק איזו חברת כרטיסי אשראי היא הזולה ביותר בכל הנוגע לעסקאות שנעשות בחו"ל (כולל רכישות באינטרנט מאתרים בחו"ל) ואיזה מהן  הזולה ביותר בכל הנוגע למשיכת מזומנים  מהכספומט.
באופן מעניין למדיי הייתה זו דווקא חברת כרטיסי  האשראי כאל שגובה את העמלה הנמוכה ביותר לעסקאות בחו"ל וזה מפתיע כי אופן מסורתי כאל היא החברה היקרה בישראל כשהיא מקלה (יחסית) בתנאי החיתום ללקוחות שלה ומכאן הפועל היוצא שהריביות גבוהות. בכל הנוגע לעסקאות בחו"ל מסתבר,  שהיא החברה הזולה ביותר.
החברה השניה (בפער לא גדול מהמקום הראשון) היא ישראכרט והחברה היקרה ביותר לעסקאות  בחו"ל היא מקס (MAX). בשורה התחתונה - צאו מהאדישות ותתחברו למועדון. זה יעשה נפלאות לעמלות שאתם משלמים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וואו איזה הפרשים
    מיסטר תחרות 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דווקא כאל חברה היחידה שנהנת מחסות של הבנק ו2 חברות אחרות נזרקו להתמודד לבד עם השוק , לכן ציפינו מכאל יותר.
    סגור
  • 1.
    0.1% פחות פחחחחחחח לכאל יש את ההטבות הכי גרועות בפער...
    אחד 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עלק הכי זולים כתבה מטעם...
    סגור