השוק

ראש אגף התקציבים: "העבודה על התקציב הייתה הפעם מאומצת במיוחד"

יוגב גרדוס, ראש אגף התקציבים באוצר, על אישור התקציב: "השבוע הייתה אחת מישיבות הממשלה הדרמטיות לכלכלה הישראלית בעשור האחרון", ועם מחמאות לעובדי האוצר שעמלו קשות על תקציב המדינה: "מאחורי החלטות גדולות עומדים אנשים טובים"
מערכת ice | 
יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר (צילום דוברות משרד האוצר)
תקציב המדינה כפי הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אושר בתחילת השבוע בממשלה עם משימת קיצוצים מאסיבית לטובת צרכי המלחמה. קיצוצים שעוררו סערה בקרב המשרדים, שכל אחד מהם ניסה להפחית כמה שיותר את גורל הגזירה. התקציב קיבל גם ביקורות מאופוזיציה ומגורמים בכירים במשק
בסופו של דבר, עם אישור התקציב, באוצר יכולים לנשום לרווחה על הבאת תקציב מזורז וקשה בתקופה קצרה. מאחורי הקלעים, ראש אגף התקציבים ועובדי המשרד גם הם יכולים סוף סוף לעצור לרגע לאחר עבודה מאומצת.

יוגב גרדוס, מונה לתפקיד הבכיר במשרד באוצר באוגוסט 2021, לאחר ששימש כמעט שנה כממלא מקום עם עזיבתו של קודמו שאול מרידור. על התקציב הפעם הוא לא חוסך במילים: "השבוע הייתה אחת מישיבות הממשלה הדרמטיות לכלכלה הישראלית בעשור האחרון", התבטא גרדוס. 
עדכוני התקציב לשנת 2024 בעקבות הוצאות המלחמה שהגיעו ל-70 מיליארד שקל, היו היעד המרכזי של עובדי האוצר תחתיו: "כל תקציב הוא עבודה מורכבת, אבל הפעם זו הייתה עבודה מאומצת במיוחד, בסביבת אי ודאות קיצונית ותחת לחץ זמנים בלתי רגיל".
גרדוס מונה שורה של החלטות "ענק" כלשונו: הגדלת תקציב הביטחון בכ-55 מיליארד שקל, מימון הטבות לחיילי מילואים, תקצוב צרכים אזרחיים שנובעים מהמלחמה בכ-18 מיליארד שקל, תקציב ענק למנהלת תקומה, תקציב ייעודי למערכת בריאות הנפש ותמיכה בענף הנדל"ן וההייטק.
הדרך לשם כמובן מגיעה דרך קיצוצים: "נדרשנו להפחית את הוצאות משרדי הממשלה בצורה משמעותית - כ-10 מיליארד שקל הופחתו מהתקציבים המתוכננים של המשרדים - וגם לבצע צעדים שיגדילו את הכנסות המדינה". כאן מונה ראש אגף התקציבים שורה של צעדים שנעשו להגדלת הכנסות המדינה: החלת מס על נסועה, מס על שימוש בפחמן ומס עישון, העלאת דמי בריאות ב-0.15% והעלאת מ-2025. ההחלטה האחרונה פחות מצאה חן בעיני נגיד בנק ישראל שהמליץ שהעלאת המע"מ תיעשה כבר השנה.
מטבע הדברים, גרדוס הודה לכל עובדי המשרד באגף התקציבים שעמלו איתו יומם וליל: "מאחורי החלטות גדולות עומדים אנשים טובים שעושים את העבודה הקשה", כתב, והוסיף: "האנשים באגף התקציבים עובדים בחודשים האחרונים לילות כימים כדי לתת מענה לצרכים התקציביים של הלחימה בצורה אחראית ומקצועית. אני גאה בהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה