השוק

הדולר מזנק ב-1.4% וחוצה את רמת ה-3.7 שקל

המתיחות בצפון והירידות בימים האחרונים בניו יורק מושכים את הדולר לעליות חדות כשלראשונה מזה כחודש הוא חוזר להיסחר מעל רמת ה-3.7 שקל שהיא רמה פסיכולוגית בעיקר
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום freepik)
המסחר במט"ח מתאפיין היום בהיחלשות משמעותית של השקל. הדולר מתחזק בשיעור חד של 1.4% וחוצה את רמת ה-3.7 שקל. בחדרי העסקאות מייחסים את ההתחזקות של ההתחזקות של הדולר להתחממות בגזרה הצפונית ולירידות של הימים האחרונים בוול סטריט.
אם כן, הירידות בוול סטריט בימים האחרונים, אחרי עליות נאות בדצמבר, גורמות למשקיעים המוסדיים לתקנן את האלוקציות של ההשקעה שלהם כשאנחנו מדברים על רמות חשיפה גבוהות יחסית של המוסדיים לדולר וכשנרשמות ירידות בוול סטריט הרי שהמוסדיים שומרים על רמות החשיפה הגבוהות וממירים את  השקל לדולר ומשקיעים אותו בוול סטריט.
הנתון המשמעותי ביותר בשוק המט"ח הוא המלחמה ואחרי חודש שנראה היה שהדברים נמצאים בשליטה, הרי שההתחממות בגזרה הצפונית בימים האחרונים לוחצת את המשקיעים. כאן צריך לזכור שאתמול דווקא ניתן היה לפרש את דברי דובר צה"ל כדברים יוניים, כלומר שהשורה התחתונה שלהם היא שאם אף אחד לא יעשה תזוזות חדות מידי, ניתן יהיה להגיע להסכם, או סוג של הסכם עם החיזבאללה שימנע מלחמה.
הגעתו היום של מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן לישראל במטרה ללחוץ על נתניהו שלא לשבור את הכלים בצפון ולצאת למלחמה כוללת נתקלת בתדרוכים של מקורבי נתניהו לכלי התקשורת המקורבים אליהם כי פניו של נתניהו דווקא להסלמה בצפון. אבל כאן, אומרים גורמים המעורים בפרטים, שיתוף הפעולה של הדרג הצבאי על האמריקאים הוא מצוין ואם מנטרלים את ההתרברבות של נתניהו ומקורביו, הרי שלא נראה כי קיימת הוראה לצבא לשבור את הכלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה