השוק

מהמרים נגד המנייה של טסלה? לא תאמינו כמה כסף איבדתם

משקיעים שהימרו על כך שערך מניות טסלה עומד לרדת, הפסידו יחד 12.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, ב-2023 הפסדים הקצרים הכוללים הגיעו ל-194.8 מיליארד דולר. אבל ההפסדים של אלה שזלזלו בטסלה היו גרועים במיוחד - יותר מההפסדים שספגו במיקרוסופט ובפייסבוק מטא, ביחד
מערכת ice | 
טסלה מתייקרת (צילום shutterstock, pixabay)
הנה משהו שבטוח יגרום לאילון מאסק לחייך. 'השורטיסטים', אותם משקיעים שהימרו על כך שערך מניות טסלה עומד לרדת, הפסידו יחד 12.2 מיליארד דולר בשנה שעברה, יותר מאשר שורטייסטים מוכרים הפסידו על כל חברה אחרת ב-2023.
ההערכה הזו, של חברת ניתוח השווקים S3 Partners, אינה מזעזעת - מניית טסלה הוכפלה מעט יותר מהכפילה במהלך השנה. אבל כדי שהשורטים יספגו מכה כזו, צריך להיות לא רק רווחים עבור המניות, אלא גם קבוצה גדולה שמהמר בכיוון השני.

עם מדדי המניות בארה"ב שסיימו את השנה קרוב לשיא - S&P 500 עלה ב-22% בשנה - לשורטס הייתה שנה גרועה בסך הכל. להערכת S3 הפסדים הקצרים הכוללים הגיעו ל-194.8 מיליארד דולר. אבל ההפסדים של אלה שזלזלו בטסלה היו גרועים במיוחד - יותר מההפסדים שספגו במיקרוסופט ובפייסבוק של מטא ביחד.
וטסלה, ששווה הרבה יותר מכל יצרנית רכב אחרת בעולם - למרות המכירות שהן חלק קטן מיצרניות רכב מבוססות רבות - היא כבר מזמן יעד עליון עבור שורטיסטים שמאמינים שהמניות מוגזמות. בשנה שעברה, למשקיעים הייתה ריבית שורט ממוצעת של 18.9 מיליארד דולר על מניות טסלה, ועלתה רק על ידי אפל, שלה ריבית שורט של 19 מיליארד דולר בממוצע עם שווי שוק גדול בהרבה מטסלה.
כדי לשים את ההפסדים של 12.2 מיליארד דולר בהקשר, השביתה בת 6 שבועות פלוס של איגוד עובדי הרכב המאוחדים נגד ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס עלתה לכלכלת ארה"ב כולה קצת יותר מ-10 מיליארד דולר, לפי הערכה מאנדרסון Consulting Group, צוות חשיבה במישיגן שעוקב אחר עלות השביתות.
ההפסדים של מוכרי שורט הם ניגוד מוחלט מלפני שנה, אז השורט הרוויח 15.9 מיליארד דולר על מניות טסלה, כאשר מניית החברה איבדה 65% מהשווי. אבל מניית טסלה עלתה לעתים קרובות יותר מאשר יורדת מאז הפכה להנפקה ב-2010. מאז שהמניות שלה החלו להיסחר בפומבי, שורט ספג הפסד נקי של 61.8 מיליארד דולר, לפי S3.
אפילו עם הירידה האחרונה, לטסלה שווי שוק של 756 מיליארד דולר, יותר מפי שניים מהשווי של יצרנית הרכב השנייה בעלות הערך, טויוטה. זאת למרות שהמכירות העולמיות של טויוטה גדולות ביותר משישה מזו של טסלה. דוסניבסקי וכמה אנליסטים מתנשאים על מניות טסלה אומרים שמוכרים בחסר מחכים שטסלה תתחיל להיסחר הרבה מתחת לשווי הנוכחי שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה