השוק
האיום הכלכלי מהים האדום: מארסק חוזרת לשוט דרך תעלת סואץ
France's CMA CGM is increasing the number of vessels travelling through the Suez Canal, it said on Tuesday, joining Maersk (https://t.co/B4SOwxNDMu) in returning to the area after US-led efforts to prevent attacks. pic.twitter.com/VKQNjtQADV
— People Talk Shows (@peopletalkshows) December 27, 2023
חברות ספנות גדולות, כולל ענקיות המכולות מארסק והאפאג-לויד (HLAG.DE), הפסיקו להשתמש בנתיבי הים האדום ובתעלת סואץ בתחילת החודש לאחר שהמורדים החות'ים מתימן החלו לתקוף כלי שיט ולשבש את הסחר העולמי. על מנת להימנע מהתקפות ניתבו החברות את הספינות ברחבי אפריקה דרך כף התקווה הטובה, גבו מלקוחות עמלות נוספות והוסיפו ימים או שבועות לזמן הרגיל שלוקח להן להוביל סחורות מאסיה לאירופה ולחוף המזרחי של צפון אמריקה.
#RedSea#Houthis #France’s CMA CGM is increasing the number of vessels travelling through the Suez Canal, it said on Tuesday, joining Maersk https://t.co/yKgt0Z1Jjb in returning to the area after #US.-led efforts to prevent attacks. pic.twitter.com/KEqDMIBZfZ
— Mahmood Khan (@Mahmood88239370) December 28, 2023
ב-24 בדצמבר הודיעה מארסק כי היא מתכוונת לחזור לים האדום בעקבות הכוח הצבאי הרב לאומי בראשות ארה"ב שנועד להגן על כלי השיט, הפועל במסגרת מבצע "שומר סגסוג". בסוכנות הידיעות רויטרס הוסיפו כי ביום רביעי פורסמו לוחות זמנים של החברה המראים כי הספינות יעברו בתעלת הסואץ בשבועות הקרובים.
הפירוט מראה כי בעשרת הימים האחרונים הסיטה מארסק 26 ספינות שלה מסביב לכף התקווה הטובה. לעומת זאת, בשבועות הקרובים יותר מ-50 ספינות של החברה אמורות לעבור דרך סואץ. לדברי מארסק, שותפתה חברת הספנות MSC (Mediterranean Shipping Company) ממשיכה לעת עתה להסיט את כל ספינותיה דרך כף התקווה הטובה, ללא קשר לנקודת המוצא או לכיוון ההפלגה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה