השוק

בנק ישראל פרסם את המדד המשולב: "התמתנות בעוצמת הפגיעה במשק"

בנק ישראל פרסם היום את המדד המשולב לחודש נובמבר ממנו עולה כי בהמשך להשפעת המלחמה יש ירידה ברמה של 0.7% במדד, למרות זאת הבנק מציין כי עוצמת הפגיעה התחילה להתמתן עקב העלייה ברכישות בכרטיסי האשראי
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום מסך חדשות כאן 11, shutterstock)
בנק ישראל פרסם היום את המדד המשולב לחודש נובמבר, בהמשך להשפעת המלחמה והתארכותה ישנה ירידה ברמה של 0.7% במדד, דבר הממשיך להעיב על פעילות המשק ועשוי להביא לגירעונות רבים בהמשך. כזכור המשך הלחימה גם לשנת 2024 עשויה להביא לגירעונות קשים בתקציב לשנים הבאות.
מבנק ישראל נמסר: "המדד המשולב לחודש נובמבר ירד בשיעור של 0.7 אחוז בהשפעת המשך מלחמת חרבות ברזל. המלחמה המשיכה להעיב על הפעילות במשק בנובמבר, אך עוצמת הפגיעה בפעילות החלה להתמתן, כפי שניתן לראות, בין השאר, בעלייה ברכישות בכרטיסי אשראי בנובמבר."
"המדד המשולב הושפע לטובה מעליות ביצוא הסחורות, בייצור החשמל וברכישות בכרטיסי אשראי (נובמבר). לעומת אלה, מרבית רכיבי המדד, ובפרט מדד הייצור התעשייתי, מדד הפדיון בשירותים, ומדד הפדיון במסחר הקמעונאי (אוקטובר), ירדו בשיעור ניכר והשפיעו שלילית על המדד."
"נתוני המדד לחודשים הקודמים התעדכנו כלפי מטה בעקבות קבלת נתונים נוספים לחודש אוקטובר ועדכוני נתונים לחודשים הקודמים. לוח 1 מציג את העדכונים לאחור במדד. לוח 2 מציג את התפתחות רכיבי המדד בחודשים האחרונים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה