השוק

יו"ר בנק הפועלים במתקפה חריגה: תקציב המדינה מונע מאינטרס פוליטי

ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, בביקורת חריפה על תקציב המדינה שעבר לאחר שלדבריו האינטרס הפוליטי גבר על האינטרס הכלכלי, וכי הוצאות הביטחון שיגדלו יחייבו שיעורי מס גבוהים ורמות ריבית שיוותרו גבוהות
מערכת ice | 
ראובן קרופיק יו"ר בנק הפועלים (צילום ענבל מרמרי)
יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק, בביקורת חריפה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והממשלה על התקציב שעבר, ומדגיש את האינטרס הפוליטי שגבר על הרציונאל הכלכלי בשיקולים. לדברי קרופיק לא נוהל תעדוף נכון של הגורמים בתקציב ואין בו מדיניות עקבית.
את הדברים אמר יו"ר הבנק בכנס גלובס היום (שלישי). לדבריו כלכלת ישראל יציבה וחזקה, ותעיד על כך העובדה שלא הרבה מדינות יכולות להתמודד עם פינוי תושבים רבים בזמן מלחמה ולפחות 10% מכוח המשק מושבת. על האתגרים הביטחוניים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, אמר קרופיק כי לא הוצאות הביטחון יגדלו דבר שיחייב שיעורי מס גבוהים ורמות ריבית שיוותרו גבוהות.

לגבי תקציב המדינה שאושר, יש ליו"ר בנק הפועלים ביקורת חריפה ולדבריו הממשלה צריכה להתנהל אחרת ויש לתעדף את האינטרס הכלכלי על פני זה הפוליטי - דבר שלא קרה, לדבריו, בתקציב האחרון.
באותו הכנס גם השתתף מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן שדיבר על השפעות המלחמה, סגירת המצרים על ידי החות'ים וההשפעות על כך, כמו גם על הרגלי הקנייה של הציבור הישראלי בזמן המלחמה. לדבריו, ישנו שינוי התנהגותי בשעות הקנייה של הישראלים, אך כמו גם בהיקפי הקנייה. השפעת מצב הרוח משפיעה גם על המוצרים אותם הישראלים בוחרים לקנות פחות: בשר אדום ובקבוקי יין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה