השוק

תקציב משרד ההתיישבות נחשף: לאחר התוספת - 478 מיליון שקל

נציגי האוצר הציגו בוועדת הכספים את פירוט הקצאות הכספים עבור משרדה של אורית סטרוק מהציונות הדתית. מתוך הסכום הכולל, 110 מיליון שקל הם ברזרבה ואין להם עדיין אישור משפטי. 94 מיליון שקל יוקצו לטובת החטיבה להתיישבות ו-38 מיליון למנהלת זהות יהודית. האופוזיציה: "השר אמר שהכסף הוא לביטחון, הוא שקרן"
מערכת ice | 
אורית סטרוק (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
במסגרת דיון בתקציב הנוסף לשנת 2023 שנערך הבוקר (שלישי) בוועדת הכספים בעת הצגת דפי ההחלפה של תקציב משרד רה"מ, ולבקשת חברי כנסת, הציגו נציגי האוצר פירוט של הכספים הקואליציוניים במסגרת משרד ההתיישבות.  נציגי המשרד הציגו כי לאחר תוספת של 200 מיליון שקל, עומד תקציב זה על 478 מיליון שקל.
מתוך 478 מיליון שקל, 110 מיליון שקל הם ברזרבה ואין להם עדיין אישור משפטי ואינם צבועים לכך, והם יוקצו במידה ויתקבל אישור משפטי. נציגי המשרד הציגו את פירוט 368 מיליון השקלים: פעילות גרעיני משימה כ-70 מיליון שקל. כ-94 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות. 71 מיליון שקל לכמה תחומים: תמיכה בשטחי C במסגרת קול קורא, בנוסף תמיכה של צוותי סיור ומעקב אחר בנייה לא חוקית ביו"ש, ואכיפת מקרקעין.
 
20 מיליון שקל לפעילות צוותי חירום לישובים בכלל הארץ: בנגב והגליל, בעוטף עזה ויו"ש.  במסגרת התקציב יוקצו 12 מיליון שקל למערך השירות הלאומי. תמיכה של מכינות כ-32 מיליון שקל, כולל תקציב שיפוצים של כ-19 מיליון שקל, לפרויקטים של כ-60 מכינות. 38 מיליון למנהלת לזהות יהודית – מגוון רחב של פעילויות שעוסקות בזהות יהודית וערכים יהודיים, סדנאות והרצאות לסטודנטים ותלמידים.
על רקע הפירוט תקפו באופוזיציה: "שר האוצר אמר שהכסף לצרכי ביטחון, הוא שקרן". יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "אני לא מוכן לשיח כזה, הכסף המדובר לביטחון הוא בסעיף אחר". נציג האוצר הוסיף כי הכסף המדובר לצרכי ביטחון נמצא בשני סעיפים: "ה-110 מיליון ברזרבה שטרם אושרו מורכבים מ-75 מיליון שקל למרכיבי ביטחון, וכן מ-10 מיליון לצוותי חירום ישובים בעיקר להתיישבות הצעירה שלא מתוקצבת ע"י משרד הפנים, בנוסף יש רכיב נוסף לביטחון דרך משרד הפנים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה