השוק

המבצע הסודי נחשף: כך חולצו 180 מיליון שקל במזומן מלב עזה

על פי דיווח הפיננשל טיימס, תחת אבטחה כבדה ובאישור האו"ם, הועברו יותר מ-900 אלף שטרות של 200 שקל לשני סניפים של בנק פלסטין. היעד: דרום הרצועה, שאליו הועברו מרבית 2.3 מיליון תושבי הרצועה. הפקידים ניצלו את הפסקת האש כדי למנוע את קריסת הכלכלה המקומית, שסובלת ממחסור במזומנים ומוצרי יסוד
מערכת ice | 
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום דוד כהן/ פלאש 90)
העיתון הבריטי הפייננשל טיימס דיווח אתמול (שישי) על מבצע חילוץ של בנקאים פלסטינים בצפון רצועת עזה. במסגרת המהלך החסוי, המאומץ והסבוך חולצו יותר מ-900 אלף שטרות של 200 שקל שאותרו מתחת לעיי החורבות של עזה, והועברו לשני סניפי בנק פלסטין שממוקמים בדרום הרצועה. כ-180 מיליון שקל הועברו לחשבונו של הבנק, והם צפויים להיטיב את מצבם הרעוע של המזומנים באזור. 
מרבית מתוך 2.3 מיליון תושבי רצועת עזה שנותרו בשטחה התפנו לדרום הרצועה במהלך ימי המלחמה. המהלך שזכה לכינוי "ConOps-Gaza" קיבל את תמיכתו של האו"ם ויצא לפועל תחת השגחה ביטחונית ניכרת, ובאישורם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים והדרג הצבאי והמדיני בישראל. כ-81% מאוכלוסיית עזה נמצאה מתחת לקו העוני ונסמכה על סיוע הומניטרי בינלאומי עוד לפני ה-7 באוקטובר. 

במהלך ימי המלחמה פקידי בנק פלסטין נהגו לקחת את רכבם הפרטי לסניפים שהפסיקו לתפקד בשל המלחמה, כדי להוציא מהכספות ומכשירי הכספומט כסף מזומן, על מנת להשאירו במחזור. רק שישה כספומטים פועלים כרגע במרכז ודרום הרצועה. משקלם של השטרות קרוב לטון, הם מילאו מכולה שלמה ונשמרו בשני סניפים שממוקמים באחד מאזורי הקרב.
על פי הפייננשל טיימס, פקידי הבנק ראו בהפסקת האש הזדמנות להחזיר לידיהם את שטרות 200 השקל הנצורים בצפון הרצועה בניסיון למנוע את קריסת הכלכלה. המבצע יצא לפועל בעקבות חששם של פקידי הבנק הפלסטיני ממחסור בכסף מזומן בדרום הרצועה. הרצועה סובלת גם ממחסור כבד במוצרי יסוד כגון קמח, מלח ושמרים. לא ניתן למצוא בשטחה חלב. מחירי הביצים זינקו פי שלושה, ומחיר הקמח עלה פי עשרה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה