השוק

ביקושי ענק בהנפקת כלל ביטוח: הושלם מימון רכישת MAX

כלל ביטוח השלימה הלילה את גיוס הסכום הדרוש לרכישת חברת כרטיסי האשראי MAX; המוסדיים הסתערו על ההנפקה והזרימו ביקושים של פי 5 מהסכום אותו ביקשה החברה לגייס; יורם נוה: הריבית נמוכה משמעותית מהריבית על ההלוואה לרכישת MAX
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ״ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', וידאו הד)
ביקושי ענק נרשמו הלילה בהנפקה של כלל ביטוח. החברה ביקשה לגייס 200 מיליון שקל אולם המוסדיים הזרימו ביקושים של כמעט מיליארד שקל להנפקה מה שהביא את החברה להגדיל את הגיוס ל-500 מיליון שקל. בכך למעשה הושלם מימון עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX. את ההנפקה הובילה חברת החיתום "דיסקונט חיתום".
תנאי האג"ח שהנפקתם הושלמה הלילה מרשימים. הסדרה הזו תישא ריבית נומינלית של 5.25% והיא פרושה היטב, במח"מ 6 וזה אומר שלא אמור להיווצר לחץ פירעונות במעלה הדרך. ההישג בריבית בהנפקה כמו גם בהצלחתה הוא מרשים בטח כשברקע הדברים הנפקות ענק של האוצר שנועדו לממן את המלחמה ואת התיאבון הבלתי נשלט של הקואליציה לכסף.
יורם נוה, מנכ"ל כלל החזקות עסקי ביטוח ופיננסים, ציין: ״אני שמח מאוד על הביקושים הגבוהים בשלב מוסדי, זו הבעת אמון נוספת של שוק ההון בקבוצה. גיוס אג"ח זה, משלים את צורכי המימון של החברה סביב עסקת Max, לרבות מחזור החוב בסך של כ-880 מיליון שקל שהועמד ל-CIMax (חברת האם שלMax ) על ידי קונסורציום לווים.
"הגיוס הנוכחי הוא בריבית נמוכה משמעותית מהריבית בהלוואה הקיימת, ויאפשר לחברה להקטין את הוצאות המימון שלה בכ-30 מיליון שקל בשנה, בתנאי הריבית הנוכחיים, ולהאריך את מח"מ ההלוואות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה