השוק

הסופר בעל השם העולמי טוען: "אמריקה בבעיה פיננסית חמורה"

רוברט קיוסאקי, מחבר הספר המוכר "אבא עשיר, אבא עני", מזהיר בריאיון לרשת פוקס כי ארה"ב עשויה להיכנס לבור הכלכלי הגדול ביותר שידעה, אם לא תשנה את המדיניות המדינית - כלכלית שלה. קיוסאקי, שצבר הון עצמי של למעלה מ-120 מיליון דולר, הפנה אצבע מאשימה לממשלה וטען כי יושבים בה "מוקיונים"
מערכת ice |  2
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
רוברט קיוסאקי, אחד הסופרים המוכרים בעולם שנודעו בעיקר בזכות ספרו "אבא עשיר, אבא עני", התראיין לאחרונה (חמישי) לרשת פוקס והזהיר כי ארה"ב עשויה להיקלע לבור כלכלי כבד עוד יותר מהמצב הנוכחי, וזאת עקב החוב הלאומי שלה שהולך וגדל.
בספטמבר האחרון, החוב הממשלתי הגולמי של ממשלת ארה"ב טיפס אל למעלה מ-33 טריליון דולר, הסכום הגבוה ביותר שהמעצמה ידעה אי פעם. "אני שונא לומר זאת, אתה יודע שאני אוהב את אמריקה, אבל אמריקה נמצאת בבעיה פיננסית חמורה בגלל נטל החובות שלה", כך אמר קיוסאקי בצער רב.

לדבריו, ניתן לראות בהמשך ההיסטוריה כי בכל פעם שאימפריות גדולות נאלצו להדפיס כסף בשביל לעמוד בחוב שלהן – הן קרסו. עוד הוא הוסיף כי לדעתו אם הממשל האמריקאי יירצה לעמוד בתשלומי הריבית על חובותיו, עליו לקצץ בהוצאות על תשלומי העברה (entitlements) או על הצבא.
"אנחנו פשוט ממשיכים להדפיס כסף כדי לפתור את הבעיות שלנו, אבל אנחנו לא יכולים להמשיך ככה עוד הרבה", אמר קיוסאקי, אשר חווה בעברו משבר דומה בעת קריסת בנק ליהמן ברדרס. "אמריקה מרוששת כרגע".
הכלכן דארל ספנס מחברת השירותים הפיננסיים "קפיטל גרופ", הוציא לאחרונה דו"ח חדש שהעריך כי החוב של ארה"ב מתקרב לרמה מסוכנת שתוצאותיה יהיו בעיות כלכליות. ספנס טען כי הציבור עשוי להיתקל בבעיות אלו בכך שיסבול מהעלאת מיסים ומריביות גבוהות בבנק. עוד הוא טוען כי "יש לצפות לצמיחה כלכלית איטית יותר", והזהיר שעבור משקיעים הדבר עלול להוביל לתשואות נמוכות בשוק המניות.
ספנס העריך מאזן התקציבים בממשלה עשוי להתערער עד כדי כך שההוצאות על תשלום הריביות יהיו גבוהות יותר מתקציב הביטחון, ובהרבה. כרגע ההוצאות השנתיות על ריביות נטו הן פחות מ-500 מיליארד דולר, ואלו עשויות לגדול עד ל1.4 טריליון דולר בתוך עשור בלבד.

"יש לנו שלושה מוקיונים, אחד בנשיאות, אחד באוצר ואחד בבנק הפדרלי", רוברטו קיוסאקי (קרדיט: ויקיפדיה).
קיוסאקי, מלבד היותו סופר מוערך שפרץ לאור בשנת 2000 לאחר הוצאת רב המכר העצות העסקיות שלו "אבא עשיר, אבא עני", הוא גם איש עסקים ממומלח שצבר הון עצמי המוערך ביותר מ-120 מיליון דולר. בזכות הידע הרב שצבר, נודע בתור מי שבעבר הזהיר מספר פעמים מפני משבר פיננסי.
אחת מהן למשל אירעה בשנת 2021, כתשעה חודשים לפני שהבנק הפדרלי החל בסדרת העלאת הריביות הגבוהה מזה עשרות שנים, התריע הסופר כי הבנק יעלה את הריבית, מהלך שלדבריו יגרור קריסה בשוקי המניות, האג"ח והנדל"ן, והתפוצצות של "הבועה הגדולה ביותר בתולדות העולם". חשוב לציין כי לא תמיד צדק בתחזיות הזעם שלו, משום שבמשך 15 שנה הוא הזהיר כי המפולת הקשה ביותר בתולדות וול סטריט תתרחש ב-2016 – דבר שכמובן לא קרה.
 
"אני חושב שהבעיה הגדולה ביותר שלנו היא שיש לנו שלושה מוקיונים: אחד בנשיאות, אחת באוצר ואחד בבנק הפדרלי", אמר והפנה אצבע מאשימה כלפי המדיניות של ארה"ב. "אני שונא לומר זאת, אבל כשם שהאינפלציה נמצאת כאן כדי להישאר, גם אי-כשירות נמצאת כאן כדי להישאר", כך חתם את דבריו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אולי כדאי לציין שמדובר בחבר קרוב לטראפ
    אאא 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד הרבה לפני התקופה שהוא נכנס לפוליטיקה, הם הוציאו יחד ספרים מלאי חרטה על איך להתעשר. אני קראתי את אבא עשיר אבא עני, ספר מצוין. קראתי גם עוד ספרים שהוא הוציא, הם על הפנים. הוא אכן היה איש עסקים מגודל בינוני יחסית לאמריקה, אבל העסקים שלו נפלו, ואז הוא פנה להתעשר מכך שיסביר לכולם איך להיות עשירים (בדיוק אחרי שהוא נכשל בכך בעצמו) והמצחיק זה שהוא באמת התעשר מזה. אבל זה שמישהו הוא איש עסקים אפילו מוצלח (ולא בטוח שהוא כזה) זה לא נותן לו שום ידע לגבי מקרו כלכלה בטח לא על ניהול מוניטרי או פסקלי נכון.
    סגור
  • 1.
    הונאת השלטון
    חיים 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה עובד נמצאים כסף אנשים עובדים כל החיים שלהם בשביל זה בסוף עם השנים זה לא שווה כמעט כלום ו הממשלות צוחקת עליך בפנים
    סגור