השוק

סמוטריץ' ליועמ"ש האוצר: "חוות הדעת מעניינת לי את הפופיק"

שר האוצר סמוטריץ', בחר להתעלם מהיועץ המשפטי שלו אסי מסינג, לאחר שהביע התנגדות להקמת צוות לניהול התקציב בעת המלחמה משום שזה ייטול את הסמכויות מאגף התקציבים ובכך הדיר אותו מניהול הנושא
מערכת ice |  2
תקציב המלחמה (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, יונתן זינדל, shutterstock)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בחר להתעלם מחוות הדעת של היועץ המשפטי של משרדו אסי מסינג, אשר התנגד להקמת צוות ניהול התקציב בעת המלחמה. סמוטריץ' השיב למסינג כי חוות הדעת שלו "מעניינת לי את הפופיק".
כמו כן, שרים אשר חברים בקבינט החברתי מסרו כי פתחה של הישיבה האחרונה אמר השר סמוטריץ' כי משרדו מקיים שיח פעיל עם כלל משרדי הממשלה על מנת לבחון אילו אפשר לקצץ.
השר סמוטריץ' אמר: "אתם בטח קוראים בעיתונים על כל מה שקורה במשרד. הקמתי צוות פעולה בראשות המנכ"ל שלומי הייזלר שנועד להעביר את הכסף מהר יותר". לאחר מכן השר התייחס לחוות הדעת של מסינג ואמר כי: "מעניין לי את הפופיק". יועמ"ש האוצר מסינג לא נכח בישיבה.
סמוטריץ' הודיע לשרים שמנכ"ל משרדו הייזלר ינהל את האירוע ויהיה איתם בקשר לגבי המו"מ מול משרדיהם. כלומר, סמוטריץ' מבטל בעצם את חוות הדעת של מסינג ומדיר את אגף התקציבים מלטפל בנושא שעליו הופקד.
היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג קבע כי לא ניתן ליישם את החלטת סמוטריץ' להקים צוות משימה מיוחד שיהיה אחראי על ניהול תקציב המלחמה בראשות מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר- תוך נטילת סמכויות מאגף התקציבים.
זאת אחרי שבשבוע שעבר הודיע סמוטריץ' על הקמת הצוות בו יכהנו: הייזלר, הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, והחשב הכללי יהלי רוטנברג. הקמת הצוות בעצם נוגסת בסמכויותיו החוקיות של אגף התקציבים לנתב את כספי התקציב.
 
מסינג כתב חוות דעת לשר וקבע כי: "השינוי המבני, המהותי והמקיף של תחומי האחריות של ראשי האגפים, כהנחיה בדבר צוות משימות מיוחד, אינו יכול לטעמי להתבצע מכוח ההנחיה, גם אם הוא זמני ודחוף לצורכי המלחמה, וזאת לנוכח קשיים משפטיים.
כמו כן, מסיג הוסיף וכתב: "על כן לא ניתן לקיים את ההנחיה. ניתן להשתפר ולהוסיף נהלי עבודה, לתיאום בין אגפים. ניתן לקבוע בנהלים סדרי זמן קצרים המותאמים לעבודה שעת חירום".
"ההנחיה בדבר בצוות משימות מיוחד, יוצרת שינוי מהותי ומקיף של תחומי האחריות, של ראשי האגפים, אשר עסוקים בליבת העיסוק של אגף התקציבים, ואגף החשב הכללי, ומכפיפה אותם ואת שיקול דעתם המקצועי למנכ"ל משרד האוצר. שינוי כזה גם אם הוא  זמני ודחוף לצורכי המלחמה, אינו יכול להתבצע לטעמי, להתבצע מכוח הנחייה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כספי דמים
    יוסף 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העובדה שמנהיגי הציבור החרדי לא מודיעים על הסטת כספי הדמים לטובת המאמץ המלחמתי יזכרו להם לדיראון כיוצרי שסע בחברה שלא ניתן לריפוי
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ
    אבאשל 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמוטריץ בתחרות עם כץ מי שר אוצר כושל יותר סמוטריץ מנצח בנוק-אאוט שניהם יזכרו לדראון עולם כדני שרי אוצר כושלים ומנוולים שקמו במדינת היהודים
    סגור