השוק

דובי אמיתי על מתווה הפיצויים לתושבי העוטף: "מכה קשה לעסקים הקטנים"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי דיבר היום בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת בנושא מתווה הפיצויים לתושבי עוטף עזה שנפגעו בעקבות המלחמה וטען כי פיצויי השכר לעובדים שנפגעו צריך לעלות מההצעה האחרונה שהציע משרד האוצר
מערכת ice |  1
דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי (צילום חן גלילי)
דבריו של דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי מתוך ועדת כספים בנושא הערכות הממשלה לקביעת מתווה הפיצויים בעקבות המלחמה
״אני הגעתי מחזית המלחמה בצפון אך הלב שלי עם הדרום. בשבועיים האחרונים, הצוותים שלי בראשות מנכ״לית נשיאות המגזר העסקי והחברים בנשיאות המגזר העסקי עבדו מול כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד האוצר, אני באופן אישי נמצא בקשר ישיר עם שר האוצר.
יחד עם זאת, בין המתווה של האוצר לבין העמדה המקצועית של נשיאות המגזר העסקי יש עדיין פערים ואלו הם: הראשון, בעניין מסגרת הגג לפיצוי לעסק. היא חייבת להיות לפחות בגובה של 500 אלף ש״ח, לעסקים עד 100 מלש״ח ושני מלש״ח לעסקים עד 400 מלש״ח. הדבר השני, הוא מקדם השכר, אי אפשר להשאיר את זה על 60%, זה צריך לעלות ל-75% ולא פחות מזה. לעסקים מעל 400 מלש״ח יש לאפשר חלת גמיש בשלב הנוכחי. הפער השלישי הוא הניתוח של רשות המיסים לגבי רכיב ההוצאות הקבועות בסל התשומות. העברתי לכל חברי הכנסת, חוות דעת מסודרת ועניינית שקובעת שמרכיב ההוצאה הקבועה (ממוצע רב ענפי) הוא 30%.
הפער הרביעי הוא הטווח שאנחנו צריכים לקבוע לגבי אותם יישובים שצריך לתת להם ללכת במסלול האדום. יש להגדיל את הטווח, לא פחות מ-20 ק״מ וצריך להכניס גם את אופקים ונתיבות, ייתכן ונדרש כאן להגדיל את הטווח לכלל העסקים במסלול האדום. לגבי העסקים בצפון הטווח של 0-9 ק״מ מקובל עלינו.
 
הדבר האחרון שאני רוצה להתייחס  אליו הוא בעניין המודל של האוצר לעוסקים זעירים ועסקים קטנים, המודל מפלה אותם. לדוגמא, עובד שהכנסתו היא 10,000 ש״ח וספג לצורך העניין 60% ירידה בהכנסותיו - יקבל מענק של 2,120 ש״ח בלבד. כשההוצאות הקבועות עומדות על 3,000 ש״ח, זוהי מכה קשה לעסקים הקטנים בישראל.״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דובי אמיתי עוד שרלטן פופוליסט ! (ל"ת)
    אסף 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור