השוק

בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש עלה בספטמבר ב-1.1 נקודות

מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר עלה ב-1.1 נקודות לרמה של 49.2 נקודות. למרות זאת, רמתו עדיין מצביעה על הכווצות
מערכת ice | 
סניף בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב)
כלכלני בנק הפועלים הודיעו היום (שני) כי מדד מנהלי הרכש לחודש ספטמבר עלה ב-1.1 נקודות לרמה של 49.2 נקודות. רמת המדד בישראל דומה לממוצע העולמי ומצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית. חשוב לציין שהסקר הוא לחודש ספטמבר, טרם פרוץ המלחמה.
רכיב ההזמנות ליצוא עלה ב-4.1 נקודות, אך הוא עדיין נמצא מזה שמונה חודשים במגמת התכווצות. רכיב התעסוקה נמצא אף הוא שמונה חודשים מתחת לרמה של 50 נקודות. רכיב ההזמנות המקומיות ירד ב-0.3 נקודות, רכיב זה נמצא מזה שמונה-עשר חודשים במגמת התרחבות. 
מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה במעט לרמה של 49.1 נקודות מ-49.0 בחודש הקודם. המדד נמצא מזה 13 חודשים מתחת לרמה של 50 נקודות. בארה"ב מדד ה-ISM עלה לרמה של 49.0 נקודות מ-47.6 נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ירד במעט לרמה של 43.4 נקודות מ-43.5 נקודות, ומדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) ירד לרמה של 50.6 נקודות מ-51.0 נקודות בחודש הקודם. 
כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי: מדד מנהלי הרכש היה קרוב בחודש ספטמבר לגבול המפריד בין התרחבות להתכווצות בפעילות. התמונה בענף התעשייה לא הייתה אחידה עוד בחודש ספטמבר, וסביר להניח שעם פרוץ המלחמה היא אף מקוטבת יותר. התעשיות הביטחוניות נהנות מגל של הזמנות מהארץ ומהעולם, כשמנגד נפגע הייצור של מפעלים בדרום, חלק מכוח האדם גויס למילואים ועצירת הפעילות בענף הבנייה משליכה אף היא על חלק מהמפעלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה