השוק

פיץ׳ הכניסה את דירוג האשראי של הבנקים לבדיקה מחודשת

חברת דירוג האשראי פיץ׳ הודיעה לבנקים הגדולים בישראל שהכניסה אותם ל-Credit Watch וזאת לאחר שהכניסה את דירוג האשראי של ישראל לבחינה מחדש
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
והנה זה מגיע, אחרי שחברת דירוג האשראי פיץ׳ הכניסה את ישראל לבחינה מחדש של דירוג האשראי המדינתי לבחינה מחדש היא מכניסה גם את המערכת הבנקאית המקומית לבחינה מחדש של דירוג האשראי.
צריך לזכור שהמערכת הבנקאית היא השתקפות של הכלכלה של כל מדינה וזה אומר שאם המדינה כולה נכנסת לתהליך בחינה מחדש של דירוג האשראי הרי שמטבע הדברים גם המערכת הבנקאית תיכנס לתהליך הזה וזה מה שקורה כרגע.

עכשיו נזכור כי המערכת הבנקאית הישראלית היא חזקה, רווחית ומנוהלת בצורה שמרנית למדיי - וזה טוב. אבל תהליך הבחינה מחדש של הדירוג נובע מהמצב המקרו כלכלי בימים של טרום המלחמה ועל אחת כמה וכמה לאחר שהחלה וזה אומר שאם הממשלה מתנהלת בצורה כאוטית שכוללת חקיקה פופוליסטית שמערערת את היציבות כלכלית באופן כללי, הרי שהנפגעים הראשונים מתהליכים כאלה הם הבנקים.
המשמעות המיידית של בחינה מחדש של דירוג החוב של המערכת הבנקאית היא עלייה בעלויות המימון שלהם וזה אומר שהם יאלצו לשלם פרמיה נוספות, כלומר תוספת של ריבית בגלל התהליך הזה וזה אומר שאם עלויות גיוס ההון של הבנקים עולות יש לצפות שגם העלויות ללקוחות, כלומר לציבור יעלו וזה מצב לא טוב.
אז נכון, כרגע אנחנו נמצאים במצב של מלחמה ולכן הבנקים פותחים את הכיסים ומקלים בתהליכי החיתום של מעבירים את הלקוחות אבל בימים של אחרי המלחמה החשבון יוגש לציבור הישראלי ולא בגלל שהבנקים רעים אלא בגלל התהליכים שקרו בישראל רגע לפני המלחמה ועל אחת כמה וכמה לאחריה.
לסיכום: הבנקים שנכנסו לבחינה מחדש של דירוג החוב שלהם הם: פועלים, לאומי, מזרחי ודיסקונט כשהבינלאומי נותר, לפחות כרגע מחוץ לרשימה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עניין של זמן
    לא חשוב 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעבור לבינלאומי
    סגור