השוק

תחנת הכוח באשכול: האם המכרז יידחה בשנית?

מסתמן כי חברת החשמל עתידה לדחות המועד להגשת הצעות במרכז החדש להתמחרות על תחנת אשכול בשבועיים בשל המלחמה 
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
לפי פרסומים, בשל המצב הביטחוני חברת החשמל עומדת לדחות בשבועיים מכרז אשכול החדש. כזכור, בסוף חודש יולי האחרון, פרסמה חברת החשמל את מסמכי התמחרות החדשים אחרי שהמכרז הקודם לא יצא לפועל.
במסגרת המכרז הקודם, דליה אנרגיה הייתה זו שהגישה את ההצעה הגבוהה על סך 12.375 מיליארד שקל, אך כעת החברה מסרה כי לא תוכל לעמוד בהצעה לאור סירוב הגופים המממנים לממן אותה.
דליה הגישה עוד במהלך הקודם הצעה מעודכנת על סך 9 מיליארד שקל, כולל ערבויות של 900 מיליון שקל. לאחר קבלת ההצעה נוי ו-OPC עטרו לבית המשפט המחוזי בטענה שיש להעניק להן את הזכייה במרכז לאחר שדליה לא עמדה בתנאי ההצעה המקורית שלה.
לפי שעה נראה כי הדחייה הצפויה נובעת מהתנאים האובייקטיביים של חוסר יכולת להכין מסמכי מכרז חדשים בלוחות הזמנים המוגדרים. בקרב חברת החשמל מעוניינים לסיים את המכירה עוד לפני סוף השנה, על כן כוונתה הייתה במקור לנהל את המרכז בלוח הזמנים המקוריים.
נראה כי כרגע דליה אנרגיה מהווה החברה היחידה שצפויה להשתתף במכרז החדש ולא נראה ש-OPC ונוי יחליטו ליטול חלק בהתמחרות. כמו כן, נכון לעכשיו השתיים לא הגישו ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע לדחיית ערעורן לדחות בנוגע להחלטת דליה לקיים מכרז נוסף.
בנוסף, גם החברות שהגישו את ההצעה השלישית במכרז, אשטרום, מבטח שמיר ווקרן ג'נריישן, רמזו במסגרת דיונים המשפטיים כי אין בכוונתן לגשת למכרז חוזר שיוצא לפועל בשבועות הקרובים.
מחיר המינימום במכרז נקבע על 9 מיליארד שקל המחיר שהציעה דליה לחברת החשמל בהצעתה המעודכנת. הצעה זו הוגשה זמן קצר אחרי שדליה הודיעה לחברת החשמל המנוהלת בידי מאיר שפיגלר, שלא תוכל לעמוד בהצעתה המקורי. המחיר החדש שדליה מציעה הוא זה שבנק הפועלים, שהעביר לקבוצת דליה מכתב כוונות למימון העסקה, מוכן לממן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה