השוק

בנק דיסקונט: המדד מוכיח שהמשק האט עוד בטרם פרצה המלחמה

נירה שמיר, כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט, ערכה את הסקירה שלה בנוגע לפרסום המפתיע של מדד המחירים לצרכן שירד ב-0.1%, כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 3.8%
מערכת ice | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר)
מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ספטמבר ב-0.1%, כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 3.8%. המדד הנמוך מגביר את ההערכות שבנק ישראל יוריד את הריבית לאור השפעת המלחמה על הכלכלה.
נירה שמיר, כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט, ערכה את הסקירה שלה בנוגע לפרסום המפתיע של מדד המחירים לצרכן: מספר סעיפים הפתיעו מטה, וביניהם סעיף הדיור שעלה ב.0.2%- מדד שירותי דירות בבעלות הדיירים נותר  ללא שינוי, והקצב השנתי מתמתן ל,5.5%- לעומת 6.1% באוגוסט. בדירות בהן הייתה תחלופה של שוכרים  נמשכת ההתמתנות לקצב עליה של 7.6% (8.4% בחודש קודם). בנוסף הפתיעו סעיף תחבורה ותקשורת,  וסעיף חינוך, תרבות ובידור. 
מדד ספטמבר מצביע על העובדה שהמשק האט עוד בטרם פרצה המלחמה. לפיכך, יש בכך בכדי לחזק את הערכתנו שבנק ישראל צפוי להוריד ריבית בהחלטה הקרובה. להערכתנו,  התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח סללה את הדרך להורדת ריבית, כבר בהודעה הקרובה, ואולי אף לפני  המועד הרשמי (ה-23.10).
זאת, בהתבסס על ההערכה שהתערבות בנק ישראל תימנע המשך פיחות משמעותי בשער השקל, ובכל מקרה במצב הנוכחי, של האטה חדה בצמיחה בכלל ובצריכה הפרטית בפרט, התמסורת בין שוק המט"ח לאינפלציה תהיה נמוכה מ-20% (שיעור התמסורת שבנק ישראל העריך לאחרונה). לפיכך, שילוב של משק וסביבת אינפלציה בהאטה, יובילו, להערכתנו, את בנק ישראל להוריד את הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה