השוק

משק אנרגיה תשלים את עסקת אשכול? הפניקס מעבירה 400 מיליון שקל

דליה אנרגיה במו"מ עם הפניקס לקבלת מימון שיאפשר את רכישת תחנת הכוח אשכול באמצעות הקצאת מניות. הסכום אותו הפניקס עשויה להעביר תמורת המניות נאמד ב-300 עד 400 מיליון שקל
מערכת ice | 
תחנת הכוח אשכול, shutterstock (צילום עמוס מרון)
האם דליה אנרגיה תשלים את רכישתה של תחנת הכוח אשכול? בחברה נערכים לכך שלא יהיו מתמודדת נוספות במכרז החוזר, אותו קבע בית המשפט ועובדים כדי לגייס את סכום המינימום לרכישה שעומד על 9 מיליארד שקל. כזכור בית המשפט המחוזי דחה את עתירתה של המתחרה קרן נוי וחברת האנרגיה OPC שבשליטה של עידן עופר ועדיין לא ידוע אם החברה תערער לבית המשפט העליון.
בכלכליסט פורסם כי משק אנרגיה בעלת השליטה בדליה, עובדת כדי לגייס את סכום המינימום שיאפשר את רכישת תחנת הכוח ונמצאים במו"מ עם הפניקס על גיוס של 300-400 מיליון שקל. בתמורה לסכום זה, תעניק משק אנרגיה לפניקס מניות בתאגיד באמצעותם מחזיקה משק אנרגיה בדליה. הדיבידנדים בדליה יגיעו להפניקס ולא למשק אנרגיה.

גיוס זה מהפניקס יאפשר למשק אנרגיה את התוספות להן היא זקוקה על מנת להשלים את תהליך רכישת תחנת הכוח באמצעות דליה אנרגיה. לשם כך תיאלץ דליה להעמיד הון עצמי של 2.5-3 מיליארד שקל. בקופה כבר יש מיליארד שקל, כך שאת יתר הסכום יצטרכו לספק בעלי המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה