השוק

הבורסה צוללת; החוזים על הדולר מזנקים ל-4 שקל לדולר

המסחר בבורסה מתנהל היום תחת הצל הכבד של המלחמה; מניות הבנקים מאבדות יותר מ-7% ותשואות האג"ח מזנקות לרמות של 4.7%
ניצן כהן | 
הבורסה צוללת (צילום shutterstock)
באופן לא מפתיע המסחר בבורסה מתנהל בירידות שערים חדות. המדדים המובילים 125 ו-35 יורדים ב-6%, מניות הבנקים מאבדות כ-7% וירידות שערים חדות נרשמות במניות הנפט. החוזים על הדולר משקפים שער חליפין של 4 שקלים לדולר וזו עלייה משמעותית. תשואות האג"ח הממשלתי מזנקות לרמות גבוהות מאוד של 4.7%.
צריך לזכור שכרגע מי שאוחז במניות מעדיף את כספו במזומן וקרוב אליו ומעביר אותו לאפיק הדולרי כחלק מתהליך מתמשך של הידרדרות הכלכלה המקומית. יחד עם זאת צריך לזכור שאנחנו נמצאים במלחמה שלא ראינו כבר הרבה שנים וזה אומר שאנחנו רואים פעילות של משקיעים זרים אפילו שיום ראשון ובדרך כלל המשקיעים הזרים לא עובדים בשוק.

פעילות ערה נרשמת גם בקרב המשקיעים המוסדיים ובעיקר מנהלי קרנות הנאמנות שם נערכים לפידיונות גדולים של הציבור הרחב ומכאן נרשמים מימושים אגרסיביים. צריך לזכור שבדרך כלל מכירות אגרסיביות של מנהלי קרנות הנאמנות משקפות את הפחד של הציבור הרחב וכשמי שקונה אלה המשקיעים המוסדיים הגדולים, כלומר חברות הביטוח וקרנות הפנסיה שגם מספקים נזילות לשוק וגם קונים במחירים טובים.
בדרך כלל מה שקרה בסבבי הלחימה האחרונים זה שנרשמו ירידות שערים לטווחים קצרים ומיד לאחר שהתמונה התבהרה המדדים תיקנו. כך או אחרת הפחד בשווקים ברור ומובן ולא כדאי להתייחס יותר מידי לירידות השערים האלה ולהתייחס לדברים קצת אחרת. בשוק ההון אומרים שככל הנראה תראה פעילות ערה של המשקיעים הזרים בימים הקרובים ועוד לחץ של הציבור הרחב על קרנות הנאמנות ומכאן צפוי גם לחץ על הדולר ועל שוק האג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה