השוק

בכירה בפדרל ריזרב: צריך עוד העלאת ריבית השנה

נשיאת שלוחת הפדרל ריזרב בקליבלנד אמרה הלילה שיש צורך בעוד העלאת ריבית עוד השנה כדי להחזיר את האינפלציה ליעד; לורטה מסטר אמרה עוד כי החלטות סופיות ייקבעו בהתאם למצב הכלכלי בסין ויחסי העבודה שמתערערים בארה"ב
ניצן כהן | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
לורטה מסטר, נשיאת שלוחת הפדרל ריזרב בקליבלנד אמרה הלילה בנאום שנשאה בכנס פרטי שיש צורך בעוד העלאת ריבית עוד השנה וזאת כדי להחזיר (ומהר) את האינפלציה למרכז יעד יציבות המחירים, קרי לרמה של 2%. מסטר אמרה עוד כי החלטות סופיות יתקבלו בהתאם לנתונים שיגיעו מסין ובהתאם להתפתחויות במישור יחסי העבודה המתערערים בארה"ב.
מסטר אמרה שהיא חוששת שיהיה צורך בעוד העלאת ריבית וזאת מכיוון שהנתונים שמצביעים על ההשפעה הכלכלית של העלאות הריבית הקודמות משיגות את המטרות אבל בקצב איטי. מסטר אמרה שצריך להמתין לנתונים מסים שם הכלכלה מתחילה להאט את קצב הצמיחה.

עוד ציינה מסטר את יחסי העבודה המתערערים בארה"ב (כמו בתעשיית הרכב) שם העובדים דורשים שיפור בתנאי העבודה כסוג של פיצוי על האינפלציה הגבוהה.
צריך לזכור שאחד הנתונים שמכבידים מאוד על מלחמה באינפלציה הוא פתיחת הסכמי שכר כפיצוי על האינפלציה וזה יוצר מעגל שוטה. כלומר המחירים עולים ואז העובדים דורשים פיצוי בדמות העלאת שכר וזה מלבה עוד יותר את עליות המחירים. הדרך להתמודד עם המעגל השוטה הזה הוא כמובן באמצעות הריבית (זה הכלי המרכזי אבל לא היחיד) ולזה מכוונת לורטה מסטר בהתבטאות הנוכחית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה