השוק

גולדמן זאקס: הביקוש הגדל של סין למתכות ונפט יימשך

הביקוש של סין למתכות ונפט מתעלה על התחזיות, אומרים בגולדמן זאקס. זאת, למרות תהליך צמיחה מקרטע בהיבט המאקרו-כלכלי הרחב יותר
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
הביקוש של סין לסחורות מרכזיות רבות גדל ב"שיעורים חזקים", אומרים בגולדמן זאקס. בבנק ההשקעות הבחינו כי הביקוש של סין לנחושת עלה ב-8% משנה לשנה, בעוד הביקוש לעפרות ברזל ולנפט עלה ב-7% ו-6%, בהתאמה, כולם מתעלים על הציפיות של גולדמן לשנה כולה.
"ההתחזקות בביקוש נקשרת במידה רבה לשילוב של צמיחה חזקה של הכלכלה הירוקה, אינטרנט והשלמת נכסים", ציין הדו"ח של גולדמן. בעוד שתחום הנדל"ן בסין עדיין מתקשה להתאושש, בנק ההשקעות ציין כי הכלכלה הירוקה של סין הראתה "חוזק משמעותי" עד כה השנה, מה שהביא לעלייה בביקוש למתכות הקשורות למעבר הירוק, כמו נחושת.
 
הכלכלנים של גולדמן ייחסו את הבהלה לנחושת הירוקה של סין בעיקר למתקנים הסולאריים היבשתיים שלה, שבשנת 2023 עד כה "הסתכמו ברמה של כל המתקנים של השנים הקודמות".
קיבולת האנרגיה הסולארית של סין הגיעה ל-228 GW, יותר משאר העולם גם יחד, כך נכתב בדו"ח של ה-Global Energy Monitor. והכלכלה השנייה בגודלה בעולם בדרך להכפיל את קיבולת האנרגיה מהרוח והשמש, חמש שנים לפני היעד של 2030.
על פי נתונים שנאספו על ידי גולדמן זאקס, הביקוש לנחושת ירוקה של סין עלה ב-71% ביולי לעומת שנה לפני. התאוששות במגזר הייצור של סין גם מגבירה את הביקוש למתכות בסיסיות כמו אלומיניום. "השיפור במגמות הייצור עד כה ברבעון השלישי עלה בקנה אחד עם רמות יבוא חזקות יותר של מתכות בסיס", נכתב בדו"ח.
הייצור התעשייתי של סין צמח ב-4.5% באוגוסט בהשוואה לאשתקד, והיכה את התחזיות לצמיחה של 3.9%. ובתוך קטגוריה זו, הערך המוסף של ייצור ציוד צמח ב-5.4% משנה לשנה.
גולדמן חוזה כי הגידול הביקוש למתכות הללו אמור להימשך. הביקוש לנפט של סין עלה גם על רקע "התאוששות מהירה" במגזרי שירותים עתירי נפט כמו תחבורה, אם כי האנליסטים אמרו שצניחה עשויה להיות באופק. "הביקוש של סין לנפט נתמך על ידי ניידות שיא פנימית, כפי שמצוין על ידי עומס ונתונים חזקים של טיסות פנים", ציינו בגולדמן. "לדעתנו, רמה חזקה זו היא בת קיימא, אם כי אנו צופים שהצמיחה תיאט באופן משמעותי בשנה הבאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה