השוק

הדרך למשבר כלכלי: נמשכת הירידה בגביית המסים

אחת הבעיות המרכזיות של הכלכלה הישראלית בשנה האחרונה היא הירידה בגביית המסים במקביל לעלייה בהוצאות הממשלה; בשלב הזה לא ברור כיצד הממשלה מתכננת לטפל בסוגיה אבל נכון לחודש אוגוסט, מדובר בחודש רביעי רצוף של ירידה בגבייה
ניצן כהן |  3
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
גביית המסים, ליבת הכנסות המדינה, ממשיכה לרדת. על פי הנתונים שהתפרסמו היום (א'), בחודש אוגוסט הסתכמה הגבייה הכוללת ב-33.7 מיליארד שקל לעומת 39.1 מיליארד שקל בחודש יולי האחרון ו-34.7 מיליארד שקל בחודש אוגוסט אשתקד. הגירעון בתקציב המדינה זינק בחודש אוגוסט (בחישוב שנתי) לרמה של 1.3%.
אם כן, כשאנחנו מדברים על גביית המסים הרי שאנחנו מדברים על מצב בו הכלכלה מתקררת וכפועל יוצא אנשים עושים פחות עסקים ואלה שעושים עסקים טובים, מרוויחים פחות ובהינתן שמדובר בכמות גדולה של עסקים, זה כבר הופך לבעיה מקרו כלכלית.
במשרד אוצר אומרים יהום שהירידה החדה בגביית המסים (עיקר הירידה הייתה בגביה ממיסים ישירים) נובעת מהקיפאון בשוק הנדל"ן ופחות מירידה בגביית מס ההכנסה ניכויים ואת הנתון הזה צריך לראות באספקלריה הכוללת וזה אומר שאם כרגע זה המצב ללא היחלשות של שוק העבודה ובכלל הכלכלה הריאלית הרי שכשהריבית תחלחל עמוק לתוך הכלכלה נראה ירידה נוספת בגביית המיסים על עבודה אז הגירעון יהיה עמוק מעל היעדים וזו כבר בעיה קשה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך יממנו את החרדים
    גוועלד 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שומו שמים
    סגור
  • 2.
    החיים ..... (ל"ת)
    יניב 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עוד מעט יהיה יום כיפור של עסקים
    עצמאי 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכול דומם ואחרי החגים עוד יותר
    סגור