השוק

"עדיין לא נגרם מספיק נזק כדי להוריד את דירוג האשראי"

האנליסט הראשי של דירוג פיץ' לענייני ישראל הסביר בראיון לבלומברג את ההחלטה להשאיר את דירוג האשראי של ישראל על כנו למרות חקיקת הרפורמה המשפטית: "עדיין לא נגרם מספיק נזק כדי להוריד את דירוג האשראי"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

חברת פיץ' פרסמה בשבוע שעבר את דירוג האשראי והשאירה את המצב בישראל על כנו, זאת למרות ההשערות כי הדירוג יירד בעקבות חקיקת ביטול עילת הסבירות והמחאות כנגד הרפורמה המשפטית. כעת מסביר האנליסט הראשי של פיץ' לנושאי ישראל סדריק ברי לעיתון הכלכלי בלומברג, על הסיבות שהובילו להחלטה ומסביר מה יכול להוביל לשינוי ההחלטה.
 

"גם אם הממשלה הנוכחית תחזיק מעמד ארבע שנים, לא סביר שאחריה תקום ממשלה קיצונית יותר" אמר ברי והעריך: "תידרש רפורמה ממש עמוקה והרסנית כדי לגרום לכמות משמעותית של נזק, אנחנו לא חושבים שלשם מכוונת הממשלה הנוכחית".
 


ברי התייחס גם לחששות בקשר לפגיעה בהיי-טק: "בישראל ישנה מספיק פעילות כדי למשוך את הכלכלה קדימה, אנחנו מעריכים שנראה השקעות בישראל. המסר המרכזי הוא שלא מדובר בנשק יום הדין. עדיין לא ברור אם אי הוודאות בישראל היא זמנית או סימן לשינוי בעיני המשקיעים. הממשלה תידרש לרפורמה הרסנית ועמוקה כדי לגרום לזה להשתנות". הראיון הוענק לגלית אלטשטיין מפקדת גלי צה"ל לשעבר וכיום פרשנית בכירה בבלומברג.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה