השוק

הדולר מתבסס ברמה של 3.78 שקל; "לקראת שיווי משקל חדש"

אחרי שאתמול חצה הדולר את רמת ה-3.8 שקל, נראה כי הוא מתייצב ברמות הגבוהות, מה שמגביר את הלחצים האינפלציוניים; בשוק ההון חלוקים בשאלה אם אנחנו נמצאים בשיווי משקל חדש או שהדולר בדרך ל-4 שקלים, ששם נמצא שיווי המשקל החדש
ניצן כהן | 
דולרים (צילום freepik)
במסחר במט"ח יורד היום מעט הדולר ונסחר ברמה של 3.78 שקל שהיא רמה גבוהה מאוד. בשוק ההון חלוקים בשאלה אם הדולר מתייצב כעת ברמה של שיווי משקל חדש סביב ה-3.8 שקל או שימשיך להתחזק לאזור ה-4 שקלים ושם ייווצר שיווי משקל חדש.
נסביר כי ההתחזקות של הדולר נובעת יותר מהכל מחוסר הוודאות הפוליטי בישראל שגורם להיחלשות המערכת הצבאית כמו גם להיחלשות המערכות השלטוניות. בשוק ההון נערכים למעשה לשני תרחישים: התרחיש הראשון הוא שלא יקרה יותר מידי עד החגים ואז כדאי להתבצר בשער החליפין של ה-3.8 שקל כשהאופציה השניה והיא סבירה מאוד מדבר על מושב החורף של הכנסת שיביא לשיא את מתקפת החקיקה המשפטית שתבעיר מחדש את ישראל.

כך או אחרת, המשקיעים בשוק ההון מצטיידים בדולרים כשברור לכל שכרגע, בהינתן חוסר הוודאות בשווקים כדאי להיות ספונים בחוף מבטחים שהוא הדולר. לפחות כרגע.
במהלך הימים האחרונים החלו להישמע הערכות כי במידה והמצב הכלכלי ימשיך להידרדר, ובמקביל הדולר ימשיך להתחזק הרי שבנק ישראל ישקול מכירה של דולרים בשוק כדי למתן את ההתחזקות שלו ואת ההשפעות האינפלציוניות שלו. צריך לזכור שמהלך כזה קרה פעם אחת בשיא משבר הקורונה כשהדולר חצה את רמת ה-4 שקלים וניכרה פניקה בשווקים.
כרגע בישראל אין פניקה אלא היערכות למשבר חוקתי שקרב ובא ומכאן שלא בטוח בכלל שבנק ישראל, בהינתן העובדה שהנגיד הוא פרופ' אמיר ירון, ימכור דולרים אלא ימתין ומקסימום יפעל כממתן תנודות אבל בטח לא כשחקן פעיל בשוק המט"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה