השוק

הפניקס מפסיקה את שיתוף הפעולה עם פרופיט: הסיבה נחשפת

אחת החברות המובילות בתחום הפנסיה והגמל הודיעה כי תפסיק לעבוד עם סוכנות פרופיט, עקב טענה כי היא מעבירה לקוחות לחברות פנסיה מתחרות
מערכת ice |  6
בניין הפניקס (צילום shutterstock)

הפניקס, החברה השנייה בגודלה בתחום הפנסיה והגמל הודיעה בסוף השבוע האחרון כי תפסיק לעבוד עם סוכנות פרופיט, עקב טענות כי היא מעבירה לקוחות לחברות פנסיה וגמל מתחרות. החלטה זו מנתקת את הקשר בשוק החיסכון ארוך הטווח. מדובר בחברת הפנסיה השנייה בגודלה בשוק, בעלת היקף נכסים של יותר מ-386 מיליארד שקלים. היקף הנכסים של פרופיט מוערך ביותר מ-30 מיליארד שקלים, כך דווח בכלכליסט

במכתב אותו שלחה הפניקס לסוכנות פרופיט נכתב כי הקשר בין השתיים מסתיים עקב בחינה מחודשת של אופי הפעילות והגעה למסקנה כי פרופיט החלה להעביר לקוחות מחוץ לקופות הגמל והפנסיה של הפניקס אל חברות ביטוח מתחרות. מדובר בצעד יוצא דופן שכן פרופיט עבדה בשנים האחרונות עם שני גופים עיקריים אלטשולר שחם והפניקס- שווי הפעילות הוארך ב-10 מיליארד שקלים.
 


הפניקס איבדה בקופות הגמל שלה לקוחות בסכום של 333 מיליון שקלים מאז תחילת השנה. רק אלטושלר שחם איבדה לקוחות בסכום גבוה יותר של 3.5 מיליארד שקלים. שינוי זה מגיע לאחר העלייה שנרשמה בשנתיים האחרונות בנכסי הגמל של הפניקס- תשעה מיליארד בשנת 2021 ו-6.6 מיליארד בשנת 2022.

כזכור, רק לאחרונה חתמה הפניקס על הסכם שותפות לצורך רכישת מתחמי דיור בקנדה, השבחתם וניהולם. זו תהיה טבילת האש הראשונה של הפניקס בשוק הנדל"ן של קנדה.

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פניקס חברה של צבועים...
    אביב 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופיט העבירו אליהם 9 מליארד ש"ח כספי גמל והשתלמות. זה עבר מחברות אחרות... באותו מהלך "טוויסטינג" שכרגע היא מאשימה את פרופיט, כשזה מבוצע כנגדה. צביעות עולם הביטוח!!!
    סגור
  • 3.
    הכל באשמת דניאל כהן החזיר
    עובד פניקס לשעבר 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דניאל כהן משנה למנכל בפניקס (לשעבר)... רודף הבצע קיבל 3 מיליון שקל בתמורה לכך שיפטר מערך של 150 עובדים מהחברה. כיום הוא עבר לפרופיט מתוך חמדנות ותעבת בצע (3 מיליון שקל זה לא מספיק). בפרופיל הוא בעל שליטה... בשביל שייצא לו גם רווחים יפים בשנה הקרובה הוא פתח בניודים של לקוחות מפניקס לחברות אחרות... ועכשיו הפניקס דופקת אותו! יום הדין שלך הגיע דני דין!
    סגור
  • 2.
    הפניקס לא הוגנים
    לא נשמע הוגן 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכותם של סוכנים להמליץ על אחרים בגלל זה להפסיק שיתוף פעולה נשמע לא הוגן ופוגע בתחרות. עדיף שהפניקס יתעסקו בלשפר את המוצרים שלהם במקום לבכות שעוזבים אותם לקוחות.
    סגור
  • 1.
    עובדים על הלקוחות בעיניים
    הגיע הזמן 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סוכנים מקבלים עמלות וכל שנתיים מניידים לקוחות פרופיט ונטו הם חתולי רחוב . טוב עשו הפניקס
    סגור
  • אתה טועה
    הפניקס 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוכנים עושים מה שטוב ללוקחות זכותם לנייד את הכסף במידה והתוצאות של החברה לא טובות. עובדה שאלטושר הביאו תוצאות רעות ועדיין לא ניתקו עבודה עם סוכנויות הביטוח כי גם הם יודעים שאין הגיון בלהשאיר את הכסף במקום מפסיד…
    סגור
  • רכישת שליטה
    מבין עניין 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היתה שמועה איפשהו שהפניקס מנסה להיות מונופול בשוק ולרכוש את כל סוכנויות הביטוח שזו ״ פרופיט״ לא הסכימה חרוש הסמנכל ששבוע בתפקיד לא אהב את זה שפרופיט חושבת על הלקוחות שלה ולא על חיזוק מונופולים קימים בשוק הגמל החליט לפגוע בפרופיט כדי להעניש אותה ושאולי היא תסכים להמכר , אני אישית לא הייתי מוכר לו
    סגור