השוק

הפועלים: בנק ישראל ישאיר את הריבית גבוהה עוד שנה לפחות

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים אומרים בתגובה למדד המחירים לצרכן שהיה נמוך מהתחזיות, כי בנק ישראל רחוק מלהוריד ריבית ובהינתן שער הדולר הנוכחי הרי שהריבית תישאר גבוהה עוד שנה לפחות
ניצן כהן |  5
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
"עליית המדד הייתה ברף הנמוך של הציפיות ובהתאם לתחזית שלנו. קצב האינפלציה השנתי ירד לרמה של 3.3%, אך סביר להניח שזה זמני (חודש יולי שנה שעברה, שהיה גבוה מאוד, יצא מהמדידה), ובחודשים הקרובים נראה את האינפלציה השנתית שבה לעלות" כותבים היום כלכלנים החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים ללקוחות שלהם.
"מחירי הריהוט וציוד לבית ומחירי ההלבשה וההנעלה ירדו, ומנגד אנו רואים שמחירי השירותים, ובכלל זה מחירי שכר-דירה מוסיפים לעלות בקצב גבוה, אם כי גם הוא מתמתן. מגמות אלו נצפות עתה בכל העולם – אינפלציה שמקורה במחירי שירותים, שהם מושפעים יותר מעליות השכר בעולם, בעוד שמחירי המוצרים התעשייתיים יורדים, בין השאר על רקע התמתנות הפעילות הכלכלית, וכנראה גם שינוי בהעדפות הצרכנים.

"סעיף שירותי דירות בבעלות, שמשקף בפועל את מחירי שכר-הדירה, עלה ב-0.7% לעומת חודש קודם ומציג עלייה שנתית של- 6.2%. הלמ"ס מפרסמת גם נתונים לגבי חוזים חדשים (מתוך סעיף שכר-דירה) ואלו עדיין מראים על התייקרות של 3.8% במחירים במקרים בהם השוכר לא השתנה, ו-9.0% עלייה בדירות בהן השוכר התחלף. הקצב השנתי של עליית מחירי שכר-הדירה מתמתן, תופעה שאינה ייחודית רק לישראל, והערכתנו שהיא תימשך בחודשים הקרובים, בהשפעת הירידה בכוח הקנייה של משקי הבית.
"האינפלציה בשנה הקרובה תושפע מכוחות מנוגדים. מצד אחד צפויה ההאטה בפעילות הכלכלית והתמתנות במחירי שכר הדירה. מנגד, עליית השכר הממוצע בשנה האחרונה היא גבוהה, וצפויה להשפיע על מחירי השירותים המקומיים. הפיחות של החודש האחרון בשער החליפין משפיע על מחירי הנסיעות לחו“ל וכן יאט את ירידת מחירי היבוא".
באשר למדיניות בנק ישראל, כותבים בבנק כי "אנו רחוקים מהנקודה בה בנק ישראל יוכל להרגיש בנוח עם האינפלציה. עליית מחירי השירותים השונים מאותתת שסיכון האינפלציה עדיין קיים, והפיחות של החודש האחרון בשער החליפין, עשוי לשנות גם את מגמת הירידה במחירי המוצרים התעשייתיים שאנו רואים בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, ירידת קצב האינפלציה מפחיתה באופן ניכר את הסיכוי לעליית ריבית בחודשים הקרובים. בתרחיש הבסיסי, בו שער החליפין מתייצב ברמה הנוכחית, אנו מניחים שריבית בנק ישראל תיוותר ללא שינוי עד לאמצע שנת 2024" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כלומר עוד 2 אחוז בשקט עליית ריבית (ל"ת)
    אביב 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נהדר. לא יקנו דירות. הנדלן ימשיך לקרוס. המחירים יירדו (ל"ת)
    מנדל 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השמיכה הקצרה של בנק ישראל
    שלמה מנדל 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המומחים בבנק ישראל אינם מבינים שמדיניות הריבית בה הם נוקטים משפיעה על היחלשות השקל וגוררת בכך עליית מחירים , שכן מחיר חומרי הגלם במטבע זר וזה גורם לכדור שלג ולעלייה באינפציה . לא יתכן שבארה"ב מעלים ריבית ובישראל הריבית מוקפאת .
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי, פועלים הם בנק ישראל?למה מי הם?
    יובל 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני לא מבין את התכתיב של פועלים לבנק ישראל, החזירות של הבנק דורשת מבנק ישראל לא להוריד את הריבית בצורה עקיפה. מי אתם שתקבעו שלא ירד לפחות שנה?!?!?!?!?!?
    סגור
  • אין סוף למושחתים
    נז 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה לא הבנתה .... בנק הפועלים הוא הבנק הגדול בישראל זה לא מספיק כסף שגנבו דרך ריבית החזר הלוואות או של איחורים רק 2 מיליארד שקל לרבעון צריך עוד שנה
    סגור